הוראה מקוונת
מיון:
נמצאו 9 פריטים
פריטים מ- 1 ל-9
  • סיכום

    קורסי MOOC הופכים להיות נפוצים יותר ויותר בזירה האקדמית. סקירה זו מציגה את הרקע לעליית ה-MOOC, שיעורי ההתמדה והנשירה, סוגי הקורסים המוצעים כיום, המלצות למרצי MOOC, חוויות של סטודנטים ומרצים שהתנסו ב-MOOCs והיבטים טכנולוגיים נוספים.

  • תקציר

    משבר הקורונה טלטל את שדה ההכשרה לחינוך גופני שנאלץ לעבור מהוראה פרונטאלית לווירטואלית. שכן, מדובר במקצוע פיזי במהותו אשר מצריך תזוזה במרחב ומאמץ תנועתי – אלמנטים קשים מאוד לחיקוי במרחב הדיגיטלי. על רקע זה, המאמר מציג להלן אתגרים מרכזיים ופתרונות אפשריים להכשרת והוראת חינוך גופני בגרסה המקוונת.

  • תקציר

    עם התפרצות מגיפת הקורנה (COVID-19) נאלצו אוניברסיטאות לעבור, בתוך תקופה קצרה ביותר וללא הכנה מוקדמת, מהוראה פנים-אל-פנים בקמפוסים אל הוראה מקוונת. המעבר החד והמהיר הזה העמיד את המרצים בפני אתגרים שונים. מאמר זה מציג שש אסטרטגיות להוראה מקוונת, שמטרתן לשפר את המעורבות והמיקוד של הסטודנטים בלמידה.

  • סיכום

    מחלקת החינוך של ה-OECD, ארגון המדינות המפותחות, ערכה סקר נרחב בין נשאלים מ-59 מדינות שונות, בניסיון לברר כיצד מתמודדות מערכות החינוך בעולם עם משבר הקורונה ועם הדילמות שמעלה הפתיחה מחדש של בתי הספר. פורטל מס"ע יציג את הממצאים וההמלצות בסדרת סיכומים. סיכום זה יעסוק בפעולות שעל המדינות לנקוט כדי ליישם את לקחי המשבר באופן שיקל את ההתמודדות עם המשכו ועם האתגרים שיציב העתיד שלאחריו. 

  • תקציר

    אחד הדברים שמסייעים למרצים ברחבי העולם להסתגל להוראה מרחוק הוא הסתמכות על תוכנית עבודה מוכנה. על רקע זה, ד"ר הת'ר ראסל, מרצה למתמטיקה באוניברסיטת ריצ'מונד, שנאלצה להמיר את שיעוריה להוראה מרחוק, ניסחה קווי-מנחה להוראה מקוונת, תוך שהיא מתייעצת עם עמיתיה ונסמכת על ניסיונם. היא מציעה למרצים שנאלצים לעבור ללמידה מרחוק עקב משבר הקורונה חמישה קווים -מנחים במטרה לייעל את תהליך ההוראה מרחוק.

  • סיכום

    האיכות של תוכניות לימוד מקוונות נשענת, במידה רבה, על הירתמות ונכונות הורי התלמידים לספק את התמיכה הנפשית, האדמיניסטרטיבית, הטכנית והפדגוגית שהמורים אינם מסוגלים לספק ממרחק. אולם, בחלק מן המקרים, מידת ויעילות התמיכה ההורית הינה מצומצמת ומוגבלת, מה שמהווה דאגה עבור מערכת החינוך. מאמר זה בוחן דרכים מיטביות לשיפור המעורבות ההורית בלמידה מקוונת באמצעות ראיונות עומק עם 24 מורי וסייעי בית ספר מקוון ומצביע על פרקטיקות ישימות לטיפוח המעורבות ההורית.

  • סיכום

    סטודנטים בכיתות מקוונות משוועים לפתח תחושת שייכות משום שהם לומדים בסביבה מנוכרת, מרוחקים מהקמפוס ומופרדים פיזית מחבריהם לכיתה. טיפוח תחושת שייכות בקורסים מקוונים מסייע לסטודנטים לגלות שביעות-רצון מהקורס, להתמיד בלימודים ולעמוד בדרישות האקדמיות. כמו כן, תחושה זו מייצרת אווירה נינוחה המעודדת חברויות בין סטודנטים, נגישות למידע, גמישות מחשבתית, למידה איכותית וקרבה למרצה. מאמר זה מציג פרקטיקות אשר תורמות לטיפוח תחושת השייכות ומדווח על משתנים הפוגעים בה.

  • סיכום

    טקסט דיגיטלי מעביר מידע בסביבה מקוונת וניתן ליצור אותו בצורה נגישה, תוך שימוש במנעד רחב של כלים עיצוביים, גרפיים ותוכניים וכן לערוך בו שינויים תמידיים. במקומות רבים המונח "טקסט דיגיטלי" מציין את החלפת הנייר כמצע הכתוב במדיה ממוחשבת, אך הטקסט הדיגיטלי, המחליף למעשה טקסט בהצגה המסורתית, שונה משמעותית מ"מידע על נייר", והערך המוסף בהצגת המידע באמצעותו מייצג את מהות סביבת הלימודים המקוונת.

  • סיכום

    ההתפשטות הנרחבת והמהירה של  COVID-19 בעולם, ובכלל זה בישראל, האיצה תהליכים המתרחשים בהשכלה הגבוהה זה זמן רב. מזה כשני עשורים אנו עדים לכניסתה של הטכנולוגיה לחיים האקדמיים ולהשפעתה על תהליכי הוראה ולמידה. בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת הן במספר הקורסים והתוכניות המקוונות המוצעים על ידי מוסדות ההשכלה הגבוהה והן במספר התלמידים הלומדים מרחוק.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין