תוצאות חיפוש עבור: זהות
מיון:
נמצאו 1649 פריטים
פריטים מ-1 ל-20
  • תקציר

    כיצד נוכל לחזק את הביטחון העצמי של תלמידנו? ספר בשם "הפדגוגיה של הביטחון" מבקש להעצים את ההישגים הלימודיים בבתי ספר ומציע לשם כך שבע פרקטיקות להעלאת הביטחון העצמי של הלומדים.

  • תקציר

    בעשרים השנים האחרונות, בתי הספר פועלים יותר ויותר כדי להגביר את הפעילות הגופנית של התלמידים כחלק מהחינוך. מדיניות זו נולדה מדאגה לבריאות הילדים, ומחקרים הראו שפעילות גופנית יכולה לעזור גם ללמידה ולחשיבה. מטרת המחקר היתה להבין מה המורים חושבים על למידה פעילה גופנית ואיך הם חווים אותה

  • סיכום

    אמנם, הטלפונים החכמים מאפשרים להורים לדעת היכן הילדים נמצאים בכל עת והרשתות החברתיות מהוות אמצעי תקשורת מרכזי, חשוב וחסר תחליף. אבל, האינטראקציות המקוונות יכולות להפוך בין רגע לשדה קוצים בוער של קטילות ומריבות, כאשר העומדים מהצד מלבים את האש. על רקע זה, המאמר בודק מהו תפקידה של מערכת החינוך בדרמה הדיגיטלית הזו וכיצד יכולות מורות ויועצות להנחות תלמידים להתנהלות נכונה ברשת.

  • סיכום

    מאמר זה מתמקד באופן שבו מנגנוני שליטה מדומיינים ומיושמים בתכנון ובשימוש במבני בתי ספר, ובאמצעות זאת משרטט תמונה של המנגנון המרחבי-הביצועי של בתי הספר. המאמר עושה זאת תוך הישענות על תיאורי מתכננים, תוכניות וחזונות הקשורים למבנה שתוכנן במסגרת תוכנית Building Schools for the Future (BSF) בליברפול, אנגליה, וכן על תיאורים של חוויות מצד דיירים שונים בבית הספר. לטענת המחברים, ארכיטקטורה גמישה וחדירה אינה מבטלת או ממעיטה את השליטה, ואף אינה משעתקת את צורות הכוח הקלאסיות בלבד – אלא מרבה ומגוונת את הצורות של שליטה "פוליצנטרית" (רב-מוקדית) המופעלת דרך קווים מצטלבים של ראייה ושמע.

  • סיכום

    מורות ומחנכות המנסות לאזן בין גידול ילדים לבין תובענות המקצוע, ונכשלות בכך, נושרות מן המקצוע מדי יום. הן מצפות מעצמן להצטיין בשני המישורים, האישי והמקצועי, ודווקא הציפייה הזו מובילה לתחושות אשמה וחוסר התאמה. על רקע זה, במאמר נשאלת השאלה כיצד יכולות מורות ומחנכות, שהן גם אימהות, להתמודד עם שחיקה בעבודה?

  • תקציר

    במהלך השנים התגבש שיח פדגוגי רחב סביב המתח שבין שתי גישות מרכזיות בלמידה: שינון בעל פה של עובדות ואלגוריתמים, ולצדו פיתוח הבנה מושגית ואסוציאטיבית של עקרונות הלמידה. בעוד שבעבר נטו חוקרים ומחנכים לאמץ אחד מן הקטבים, המחקר העדכני מצביע על כך שהשילוב המושכל בין השניים עשוי להניב את התוצאות היעילות ביותר הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

  • סיכום

    הבינה המלאכותית מעצבת מחדש את שדה החינוך ובתי הספר מתמודדים עם אתגרים מורכבים, לצד הזדמנויות מלהיבות. בכוחה של הבינה המלאכותית להוביל מהפכות של ממש בעולמות הלמידה וההוראה, להציע למידה מותאמת אישית, להקל את עומס העבודה האדמיניסטרטיבי ועוד. אבל, מאיפה צריך להתחיל? מהי המדיניות הבית ספרית הנכונה והראויה? מה לגבי שיקולים אתיים או מורים המתעקשים לדבוק בשיטות ההוראה המסורתיות והמוכרות? ומי מבטיח שבתוך 10-5 שנים לא תפרוץ מהפכה טכנולוגית חדשה אשר תייתר את זו הנוכחית?

  • סיכום

    מאמר זה עוסק בשאלה כיצד מורים בבתי ספר למשפטים יכולים לסייע לתלמידיהם להגן על שלטון החוק כבסיס לדמוקרטיה, אך אבחנותיו תקפות לגבי מורים ותלמידים במקצועות אחרים. לטענת המחברת, הדמוקרטיה האמריקנית נמצאת במשבר. היא סבורה כי ההתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021 חייבת לשמש כקריאת השכמה מחודשת למקצוע המשפטי; העוסקים במקצוע זה אינם יכולים עוד להרכין את ראשיהם, מבלי להיות מודעים לכך שכל מה שהם עושים מדי יום כעורכי דין מתחיל ומסתיים בחובתנו לשמר את שלטון החוק ואת מערכת הצדק. עליהם להכיר בכך שעורכי הדין הם אלו שהעמידו את הדמוקרטיה בסכנה. עורכי הדין הם אלו שניסו, בתפקידם כסנגורים נלהבים, להפוך את תוצאות בחירות 2020 ללא בסיס משפטי לכך.

  • סיכום

    מלחמת המכסים שהכריז עליה טראמפ מעלה לסדר היום את הביקורת נגד הגלובליזציה – נושא קריטי בחשיבותו שאולי אינו מקבל את תשומת-הלב הראויה לו במערכת החינוך הישראלית. לדעת מחבר המאמר, הגלובליזציה היא בלתי נמנעת. עם זאת, לדבריו, האתגר שמציב המערך החברתי-כלכלי והפוליטי הזה הוא שהוא נראה כיוצר פערים של שגשוג בין הצפון הגלובלי (GN) לדרום הגלובלי (GS), ובכך הוא משמר את הטענות נגד הלגיטימיות שלו כמערכת כלכלית עולמית הוגנת ומאוזנת. מאמר זה מתייחס לכמה מן הטיעונים הסובבים את הגלובליזציה, ובפרט חושף חלק מן האתגרים שמעמידה הגלובליזציה, ובמיוחד בכל הנוגע ליצירת אזרחים עולמיים פעילים מבחינה דמוקרטית. אחת השאלות המרכזיות שהמאמר מציב היא: אזרח עולמי שנוצר בדמותו של מי?

  • סיכום

    ארה"ב היא מעצמה עולמית, אבל תלמידיה מדורגים נמוך מאוד במבחני מתמטיקה בינלאומיים. כישלון יחסי ומתמשך זה הוליד ויכוח נוקב בקרב חוקרי חינוך ומתמטיקה בארה"ב. חלקם דורשים להתמקד בכישורי חשיבה מעמיקה, מופשטת ואוטונומית בעוד שאחרים תובעים לבצע את ההיפך הגמור: להתקדם בצעדים מדודים, לתרגל שוב ושוב ולהדגיש חוקיות ושיטתיות.

  • תקציר

    לחיסורי תלמידים מבית הספר אין סיבה או הסבר אחד, ולכן גם אין פתרון קסם. אבל ברור כי יש לנטוע בקרב התלמידים תחושות שייכות וליצור בכיתה אווירה מחבקת ועוטפת – אחרת הם לא יגיעו לכיתה ברצון, בעיקר בחינוך העל יסודי. מאמר זה, אם כן, מציע שלוש דרכים חדשניות ומבטיחות שבכוחן להעמיק את תחושת השייכות הבית ספרית, המעורבות והאכפתיות של תלמידי חטיבה ותיכון.

  • תקציר

    בדיקות שמיעה תקופתיות של מורים יכולות לזהות אובדן שמיעה ולאפשר התאמות עבודה ושיקום אודיולוגי בזמן כדי לשמר את ההשתתפות בעבודה ולמנוע יציאה מוקדמת מהעבודה לקצבת נכות.

  • סיכום

    לפני כ-12 אלף שנה, בתקופת המהפכה החקלאית, עברו בני האדם ממצב של ציידים-לקטים לחקלאות מאורגנת. לפני כ-250 שנה, המהפכה התעשייתית שינתה שוב את מהות העבודה האנושית. כעת, בעשור השלישי של המאה ה-21, אנו ניצבים בפני מהפכה שלישית, רדיקלית לא פחות – מהפכת הבינה המלאכותית והאוטומציה. דוח העתיד של משרות של הפורום הכלכלי העולמי אינו רק עוד מסמך כלכלי יבש; זוהי תעודת זהות של מין ביולוגי הנמצא בעיצומו של שינוי אבולוציוני תרבותי.

  • תקציר

    תלמידי ההווה צפויים להסתמך על AI במקומות העבודה העתידיים. לכן, למנוע מהם לעשות כן תהווה שגיאה מרה. הרי, מצופה מבתי ספר ומוסדות השכלה גבוהה לצייד את הלומדים במיומנויות חשובות ורלוונטיות ולהכניסם לעולם שבחוץ. כמו כן, מנועי הבינה המלאכותית מקלים את עומסי העבודה, מציעים דרכי הוראה יעילות, חדשניות ורלוונטיות, אוצרים מידע רב-תחומי ועצום ומסייעים לתלמידים לפתח חשיבה היסקית, כישורי עיצוב ואינפו-גרפיקה וכיווני מחשבה פורצי דרך.

  • תקציר

    הוראה דיפרנציאלית, או הוראה מבדלת, מציעה מענה מותאם לקהל תלמידים מגוון הניחן ברמות ידע, מיומנויות, שאיפות והרגלים נבדלים. כדי ליישם בפועל את סגנון הוראה זה אין די בלספק לתלמידים מגוון של רמות קושי של תרגילים וגם אין צורך להשקיע שעות נוספות באלתור אינספור מערכי שיעור. על מנת שהדיפרנציאציה תהיה יעילה, ולא תקצין או תקבע את פערי הידע, ניתן להסתמך על העזרים במאמר זה.

  • סיכום

    כיום, בזמן שהקדמה הטכנולוגית דוהרת קדימה, מגוחך לנסות ללמד באמצעות דף, עיפרון ולוח בלבד. בתי ספר אשר מתעקשים לדבוק בלמידה מסורתית עלולים להיתפס כמיושנים, משעממים ובלתי-רלוונטיים בעיני התלמידים. במקום זאת, על בתי הספר לחשב מסלול מחדש ולוודא כי תוכנית הלימודים מעבירה את התכנים הנדרשים, אך עושה זאת באופן חווייתי, אטרקטיבי ורלוונטי.

  • תקציר

    לא קל להעלות מורל של מורים. ההיפך הוא נכון, הספרות המחקרית מצביעה על מגמות מובהקות של שחיקה מתמשכת במעמד המורה והחמרה בבריאותו הנפשית וסיפוקו מהעבודה. אז, במצב הנוכחי, במאמר זה, נשאלת השאלה: מה אפשר לעשות כדי לתמוך בכוח ההוראה?

  • סיכום

    טיפוח של מיומנויות חברתיות-רגשיות הינו נדבך חשוב ובלתי נפרד מתהליכי חינוך, למידה והוראת קריאה בבית הספר היסודי. בכוחה של הטמעת מיומנויות בתחום החברתי-רגשי-התנהגותי בגילאים אלו לסייע רבות להפיכת ילדים ללומדים המסתגלים יותר ונהנים מרווחה נפשית מפותחת יותר. כמו כן, השקעה בתחום זה עשויה לקדם את התלמיד בפן האישי והלימודי, לעצב את דמותו הערכית והאזרחית ולהכינו לחיים במאה ה-21.

  • סיכום

    במחקר הערכה זה תועד תהליך בו פותח צ'אט-בוט שיועד לתפקד כעוזר הוראה באוניברסיטה וכחולייה מקשרת בין הסטודנטים לבין סגל ההוראה. הצ'אט בוט שפותח הוצג לסטודנטים בתחילת הסמסטר ועל הלומדים הוטל להשתמש בו ולהיוועץ עמו במהלך הכנת מטלות לאורך קורס בן ארבעה חודשים. לבסוף, התבקשו הסטודנטים להשיב על שאלון אשר בודק את איכותו ותרומתו של הצ'אט-בוט ואת חוויית המשתמש.

  • תקציר

    אי אפשר למחוק ולהעלים רגשות שליליים, וגם לא פשוט להתעלם מהם. אם כך, הדרך הנכונה היא לנסות לראות את הטוב, לגלות אמפתיה כלפי עצמנו וסביבתנו ולהצליח לאזן בין רגשות נעימים ולא-נעימים. מאמר זה מצביע על כמה גישות פסיביות ואקטיביות שבכוחן לסייע למורים לפתח מיומנויות של ויסות רגשי ואינטליגנציה רגשית, מתוך שאיפה לייצר אקלים בית ספרי חיובי.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין