תוצאות חיפוש עבור: עניין
מיון:
נמצאו 3084 פריטים
פריטים מ-21 ל-40
  • סיכום

    הן ברמת השטח והן ברמת קובעי המדיניות ישנו פער בהבנת הקשר הישיר בין פעילויות משחקיות-פיזיות לבין זמני בהייה במסכים בגיל הרך. הפער הזה נובע, בחלקו, מכך שתוכניות הלימודים במסלולי ההכשרה להוראת גננות אינן מקנות מספיק ידע ואינן מבהירות את האחריות המוטלת על כתפי גננות העתיד בתחום זה. היות שתוכנית הלימודים בגיל הרך הינה מבוססת-משחק מטבעה, מן הראוי להרבות במשחק פעיל ולמידה מבוססת משחק בתוך הגן או בחצר.

  • תקציר

    למה אני חייב ללמוד את זה? זהו אחד המשפטים הכי נפוצים הבוקעים מפיהם של תלמידים מתוסכלים או משועממים. הגם ששאלה זו נתפסת לרוב כתלונה קנטרנית, זוהי, למעשה, שאלה הגיונית וחשובה מאוד. הרי, מי מאיתנו, המורים או המרצים, היה רוצה לשבת בסדנת פיתוח מקצועי שאינה רלוונטית עבורו? במציאות של היום, חשוב שתלמידים באמת יבינו למה אנחנו מחייבים אותם ללמוד את מקצועות הלימוד וחומרי השיעור הנתונים. על רקע זה, המאמר מציע כמה אסטרטגיות יעילות שבכוחן לסייע למורים להמחיש לתלמידים את חשיבות השיעור.

  • תקציר

    כאשר המערכת הבית ספרית מתקשה לתפקד, שיעור נשירת המורים גובר והמחנכים והמורים חשים מותשים ומוצפים, אי אפשר לתקן זאת באמצעות הוספה של מיזמים או משימות. ישיבות מערכת, יוזמות יצירתיות, תכנון מערכתי מחודש והובלת מיזמים – כל אלו מהווים יוזמות מבורכות. אבל, הם מצריכים מאמץ נוסף וגוזלים משאבים. מה גם שבתי ספר מהווים מלכתחילה מרחבי עבודה עמוסים, מייגעים ותזזיתיים.

  • תקציר

    האופן בו הכיתה מעוצבת יכול להשפיע במידה רבה על האופן בו הילדים חושבים, מעורבים, לומדים, חשים שייכים ומוערכים ומעזים לנסות ולטעות. לרוב, נוטים מורים לסדר את מרחב הלמידה הכיתתי מתוך הסתכלות של אדם בוגר. אולם, בעשותם כן הם עלולים להחמיץ את העיקר. לכן, בהתאם להדרכה המוצגת במאמר זה, בבואם לסדר את הכיתה, צריכים מורים להביא בחשבון את נקודת המבט של הילדים.

  • תקציר

    הוראת תלמידים חסרי-עניין ומוטיבציה יכולה להיות מייאשת במיוחד, בעיקר בתחומים הומאניים המצריכים יצירתיות והבעתיות. למען האמת, מנטליות של "איני יכול" רווחת בקרב תלמידים בשלל מקצועות לימוד, מאנגלית ומתמטיקה ועד ספרות ולשון. ברבים מן המקרים, מדובר בסוגייה מורכבת הנובעת מתוך לחץ חברתי, חשש משיפוטיות, חוסר ביטחון או אכזבות העבר. כמענה לכך, מאמר זה מציע אסטרטגיות יעילות שמטרתן לסייע לתלמידי אומנות לשבור מחסום מנטלי, להאמין בעצמם, להיטען במוטיבציה ולהצית מחדש את התשוקה ללמידה.

  • תקציר

    בעזרת פסיפס עשיר של יצירות מן הספרות העברית נבחנות בספר זה סוגיות חינוכיות שונות. גלגולי דמויות המורים והתלמידים בספרות העברית לסוגותיה נפרשים כאן לאורך כמאה שנים, מיוסף חיים ברנר בראשית שנות העשרים של המאה שעברה ועד היום הזה. בצד יצירות של בכירי הסופרים, מוצגים כאן סיפורי מתמחים בהוראה, שזו יצירת הספרות הראשונה שכתבו, ואף קטעים מיומני ההוראה של המחברת.

  • סיכום

    בכנס דלתא הראשון, שהתקיים במכון מופ"ת ב-30.12.2024, הוצגו שמונה מחקרים במדעי הלמידה שהתפרסמו בשנת 2024, ונערך דיון בשאלה על מה אפשר ללמוד מהם וליישם בכיתה.

  • סיכום

    בבית הספר היסודי מינאמי איקבוקורו בטוקיו, בזמן שרוב התלמידים בני השש והשבע יוצאים הביתה, ארבע תלמידות נשארות בכיתה. הן לא נשארו למבחן – הן פשוט בתורנות ניקיון. עם מטאטאים בגודל מיוחד המותאם לילדים, הן עובדות בתיאום מושלם כמו צוות מיומן. "זה לא סתם ניקיון", מסביר מנהל בית הספר סאטו הירושי, "זו דרך ללמד אותם אחריות".

  • סיכום

    אדם בוקסר, מורה למדעים מבריטניה, מתאר בהרצאה זו שניתנה במסגרת כנס במכון מופ"ת את את מסעו בהוראה, תוך הדגשת השינוי שחל בשיטותיו החינוכיות. בתחילת דרכו, הוא התמקד בלמידה בקבוצות ובשיטות של גילוי ולמידה מבוססת חקר, אך גילה שלשיטות אלו יש מגבלות משמעותיות בהשגת למידה אפקטיבית. קריאת מחקרים חשפה בפניו את חשיבות ההוראה הישירה על פני שיטות חקר, במיוחד בשל ההשפעה של עומס קוגניטיבי.

  • סיכום

    ברור כי אין פתרון קסם או דרך אחת פשוטה להניע הורים בלתי-נוכחים למעורבות. עם זאת, דווקא במקרים האלו אסור להתעלם וזוהי חובה מוסרית להביע עניין ולהציע עזרה וגישור. ישנם, אם כן, כפי שמוצג במאמר זה, כמה רעיונות יעילים שבכוחם להצית מחדש את הקשר ולבנות מערכת יחסים מועילה עם אותם הורים

  • סיכום

    מחקר זה בחן את הקשרים הייחודיים בין מוזיקה למתמטיקה כפי שהם נתפסים על ידי ארבע קבוצות של מומחים: מתמטיקאים ומוזיקאים מקצועיים, וכן מכשירי מורים בשני תחומים אלה. נחקרו ארבע קבוצות של משתתפים, הכוללות תיאורטיקנים ומחנכים מאוניברסיטאות ישראליות שונות. במהלך ראיונות חצי-מובנים, משתתפי המחקר נשאלו על השקפותיהם בנוגע לקשרים בין מתמטיקה למוזיקה.

  • תקציר

    שותפויות מחקר-פרקטיקה (RPPs) התפתחו תיאורטית במהלך העשור האחרון והן כעת תחום מתרחב במהירות של רפורמה במחקר ובפרקטיקה החינוכית. ספרות המחקר מתארת שותפויות כאלה כשיתופי פעולה ארוכי טווח והדדיים בין מורים וחוקרים החוקרים בעיות פרקטיות. חוקרים ואנשי מקצוע עובדים יחד ברוח של הדדיות כדי לפתח שאלות מחקר, לאסוף נתונים, ליישם התערבויות ולנתח ולהשתמש בממצאים. מחקר והוראה צפויים להיות רלוונטיים יותר למדיניות ולפרקטיקה כאשר מורים וחוקרים עובדים יחד מתוך כבוד ואמון הדדיים. למרות ש-RPPs חולקים מאפיינים רבים, הם יכולים להשתנות משמעותית בתצורות ובאינטראקציות של השותפים, בעוצמת העבודה ובתפוקות הצפויות.

  • תקציר

    עבור תלמידי חטיבות הביניים, אי-נוכחות בבית הספר עלולה להפוך בקלות ובמהירות לדפוס חוזר ובטווח הארוך אף לנשירה מהתיכון, בעוד שנוכחות מלאה עתידה לנבא השלמה של תעודת בגרות והשגת תארים אקדמיים. מאמר זה מציע דרכי סיוע, תמיכה והגעה ללבם של התלמידים.

  • סיכום

    מסמך זה מציע תוכנית פעולה עבור צוותי חינוך אשר עומדים בקשר מול הורים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים. מדריכון זה מציג את סדרי ההכנה, הניהול והמעקב הרצויים עבור גננות ומורים ואף תסריטי שיחה אפשריים במהלך פגישה או רצף פגישות עם הורי לומדים.

  • סיכום

    מחקר זה פונה למורים, מחנכים, מנהלים וקובעי מדיניות ומבקש להאיר את עיניהם בנוגע להשפעה הפוטנציאלית של למידת מתמטיקה עם מכשירים ניידים אישיים בבית הספר. המחקר מראה כי תלמידים (במידה רבה) ומורים מחזיקים בעמדה חיובית כלפי שילוב מכשירים ניידים אישיים בכיתה ומזהים את הפוטנציאל הגלום בו (לצד מספר אתגרים התנהגותיים, אדמיניסטרטיביים וטכניים).

  • תקציר

    ילדים נולדים עם רצון בסיסי לתקשר, להתבטא, להביע וליצור. האומנות יכולה להביא לידי מימוש את כל הרצונות האלו, לשקף את מכמניו של הילד ואף לחזק מיומנויות של חשיבה ביקורתית, חתירה לפתרון בעיות, מוטוריקה עדינה וגסה, אוריינות שפה ותקשורת. בנוסף, מסייעת האומנות לילדים לממש את הפוטנציאל הטמון בהם, לחזק ביטחון עצמי, להתחבר, להתגבש, לשתף פעולה ולהשיג מטרות משותפות. על רקע זה, המאמר מציג מטרות ודרכים פדגוגיות ופרקטיות באמצעותן ילדים בגילאי 6-3 יכולים, באמצעות אומנות, להביע את עצמם.

  • סיכום

    ניתן לקדם למידה מקצועית של מורים באמצעות למידה מבוססת סימולציה (SBL). פרקטיקה זו כוללת למידה שיתופית, היבט שאותגר על-ידי דרישות הריחוק החברתי של הקורונה. המציאות המורכבת הזו שימשה כרקע לחקר המקרה המעמיק המוצג כאן, אשר בחן את חוויות הלמידה של צופי SBL בהקשר של מורים פעילים המשתתפים בסדנאות הכשרת מורים מבוססות SBL, שנערכו במרכז סימולציה הממוקם במכללה להכשרת מורים בישראל.

  • סיכום

    הכשרה תוך כדי הוראה היא שיטת הכשרה ופיתוח מיומנויות הלקוחה מעולם ניהול משאבי האנוש. בשיטה זו, המתלמד מבצע את עבודותיו ומטלותיו במלואן בתנאי אמת ובסביבת העבודה האמיתית. זאת להבדיל משיטות הכשרה מסורתיות, המתבצעות מחוץ למסגרות העבודה וכוללות למידה תאורטית מקדימה בכיתה, התנסות התחלתית והדרגתית, וכניסה לתפקיד רק בתום ההכשרה וההתנסות. שיטה זו דוגלת בלמידה באמצעות עשייה פרקטית, בכניסה מיידית לתפקיד, בעבודה תחת הנחיה צמודה, בהכשרה נקודתית (ולא רחבת היקף), ומשתדלת לתת מענה לצרכים ארגוניים וארציים (כמו מחסור במורי STEM) תוך ניצול מיטבי וכמותי של משאבי אנוש

  • תקציר

    מחקר איכותני זה בחן את השקפותיהם של מחנכים בגיל הרך על ערך הגינון הבית ספרי (חינוך חקלאי). המשתתפים כללו מנהלי בתי ספר ומורים העובדים בשני סוגים שונים של גני ילדים – מסורתיים ומבוססי טבע. הממצאים הראו שהמחנכים יישמו באופן שגרתי גינון בית ספרי, הן בחוץ והן בחממה. הגינון הבית ספרי שולב עם פעילויות אחרות בתכנית הלימודים. ההשפעות החיוביות שלו על התפתחות הילדים הובעו תוך הדגשת הצורך במרחב נוסף, זמן, תמיכה כספית ושיתוף פעולה עם מומחים

  • סיכום

    אוניברסיטת הרווארד מקבלת סטודנטים בשני מסלולים. המסלול הרגיל הוא עבור תלמידים טובים, המתחרים על בסיס כישוריהם האקדמיים. המסלול השני נועד לספורטאים, ילדי בוגרים, ילדי תורמים עשירים וילדי סגל. אלה מהווים 30 אחוז מהסטודנטים של הרווארד, ויש הרואים בכך בגידה בעקרון המריטוקרטיה. הסיפור התחיל בסטודנטים יהודים

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין