טיפול קוגניטיבי-התנהגותי
מיון:
נמצאו 3 פריטים
פריטים מ- 1 ל-3
  • תקציר

    מחקר זה מראה כי בכוחה של תוכנית התערבות קוגניטיבית-התנהגותית חד-פעמית אשר מוצעת לתלמידים זמן קצר לאחר אסון או משבר להפחית תחושות דיכאוניות או למנוע מהן להעמיק. בנוסף, התוכנית יכולה להעצים את מידת החוסן האישי והקבוצתי של התלמידים ולחזק את תחושת הקהילתיות. עוד בטרם יהלום בקהילה אסון או משבר, ולבטח אחריו, רצוי מאוד לשריין זמן להענקת תמיכה פסיכולוגית קבוצתית בבית הספר. לשם כך, על מחוזות הלימוד לעמוד בקשר תדיר מול פסיכולוגים חינוכיים וקליניים, אנשי בריאות הנפש וחוקרי חינוך ולהיות מוכנים להציע לתלמידים ולאנשי הסגל תוכנית התערבות קוגניטיבית-התנהגותית.

  • סיכום

    בסקירה מידע זו מוצגים סוגים שונים של התמכרויות לאינטרנט, ובראש ובראשונה התמכרות למשחקי וידיאו והתמכרות לרשתות חברתיות. מופיעה בה התייחסות למקומם של ההורים ותפקידם בכל הקשור להתמכרות ילדיהם, וכן נידונים מושגי מפתח כגון חרדת החמצה וויסות רגשי. בסקירה מוצעות דרכי טיפול שונות להתמכרות לאינטרנט, המתאימות למוסדות חינוך ולקבוצות טיפול, נוסף על הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי השכיח.

  • תקציר

    כדמות מפתח בסגל הבית ספרי, היועץ החינוכי יכול להוביל תוכניות מניעה וטיפול בהתמכרות לאינטרנט בקרב תלמידי חטיבה ותיכון וללמד את חברי הסגל כיצד ניתן לזהות סימנים מקדימים, סימפטומים וסכנות של שימושים כרוניים ברשת. על רקע זה, המאמר מציע מודל טיפול רב-שלבי בתלות מוגזמת באינטרנט בקרב מתבגרים.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין