ליאת יוספסברג בן-יהושע
מיון:
9 פריטים
פריטים מ- 1 ל-9
  • תקציר

    מחסור במורים יכול להיות במערכת החינוך בכללותה, בפריפריה או במקצועות מסוימים. בישראל יש קושי רב לגייס מורים במתמטיקה, מדעים, אנגלית וחינוך מיוחד. סקירת מידע זו מציגה ומעריכה פתרונות שונים של הבעיה.

  • תקציר

    קוהרנטיות בהכשרת מורים היא רציפות בין תאוריה לפרקטיקה המסייעת להשיג מטרות אפקטיביות. במצב של קוהרנטיות, התאוריה וההכשרה מעשית עולות בקנה אחד. הכשרה להוראה בתוכניות קוהרנטיות מתאפיינת בחיברות לתפקיד, בתשתית של שיתופי פעולה בין בעלי עניין שונים בתוך מוסדות ההכשרה וביניהם ובין גורמי חוץ.

  • תקציר

    כישורים דיגיטליים מאפשרים השתתפות פעילה בחברה דמוקרטית. למשל, נגישות לשירותים אזרחיים וחברתיים, מעורבות אזרחית, שיח דמוקרטי מכבד ברשתות החברתיות והיכולת להיות פעילים בחברה, להביע דעה ולהשתמש בטכנולוגיה, כדי להשפיע על גופים אזרחיים וציבוריים ולתקשר עימם. עם זאת, סקירת המידע שלפנינו מציגה תופעה חמורה של פערים דיגיטליים נרחבים במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, תוך התייחסות למשתנים חברתיים-דמוגרפיים, כלכליים ובין-לאומיים.

  • תקציר

    מספרם המוערך של התושבים הבדואים בשטח ישראל הוא 300 אלף, כ-260 אלף מהם חיים בנגב. סקירת מחקר זו עוסקת בהכשרת מורים מהחברה הבדואית, בקליטתם במערכת החינוך ובחסמים העומדים בפניהם ובגורמים המובילים את האוכלוסייה הנסקרת לבחור במקצוע ההוראה.

  • סיכום

    הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט השונים הם מקורות מידע שקשה להפריז בחשיבותם בעיקר בקרב צעירים, ובכלל זה בכל האמור במידע הנוגע למגדר, מין ומיניות. סקירת מידע זו מציגה את התכנים העיקריים הקשורים למגדר, למין ולמיניות המוצגים במדיה הדיגיטלית ואת השפעותיהם הרגשיות, בריאותיות, חברתיות והתנהגותיות על ילדים, מתבגרים וצעירים. בנוסף לכך מוצגים המוסדות הפורמליים והבלתי פורמליים הפועלים במרחב הדיגיטלי לחינוך מיטיב לצעירים ולצעירות, לאפשרויות למידה ולסיכויים לפיתוח אישי.

  • תקציר

    הסימולציה מאפשרת לתרגל תהליכי קבלת החלטות בסביבה בטוחה, מסייעת בפיתוח סטנדרטים של אכפתיות, תורמת לשיפור תקשורת בין עמיתים ומסייעת בפיתוח גישה אמפתית בתקשורת בין-אישית. לכן היא משמשת כלי להכשרת אנשי מקצוע בתחומים שונים, ובכללם חינוך. סקירת מידע זו בוחנת מודלים שונים של סימולציות בחינוך ומנסה לעמוד על ערכו של כלי זה בהכשרת מורים ואנשי חינוך.

  • תקציר

    האיגוד המקצועי של החינוך בפינלנד פרסם קוד אתי העוסק באתיקה המקצועית של חבריו. מחברי הקוד קובעים כי מקצוע ההוראה מבוסס על ההנחה שמורים הם מומחים, שמונו למשימה מיוחדת על ידי החברה ועברו הכשרה נדרשת ברמה גבוהה כדי להכינם למשימה זו. לפיכך, המורים נדרשים לבצע את מטלותיהם, להפגין רמה גבוהה של סטנדרטים אתיים בכל מצב: גם אם המטלות תהיינה לרוב מורכבות ובלתי ניתנות להגדרה מדויקת, או אם תידרש קבלת החלטות מהירה. הכרחי שהחברה תוכל לסמוך על האנשים המבצעים תפקיד זה ברמה גבוהה של מסוגלות מקצועית.

  • תקציר

    להצמחת מנהיגות בית ספרית יש חשיבות עליונה. בעוד שמנהלים אמונים על ארגון, הוצאה לפועל של תוכניות, תחזוקת הסדר הקיים ושמירה עליו ועל תכנון עתיד הארגון, מנהיגים צריכים לחולל ארגון מחדש, להציע נקודות מבט חלופיות ולהתניע תהליכים. סקירת מידע זו מתמודדת עם שתי שאלות: 1. מיהם היכולים ו\או הצריכים לעבוד כמנהיגים בבית הספר?
    2. מהן הדרכים הטובות ביותר להכשיר מנהיגים בבית הספר?

  • תקציר

    אחת הדרכים להתמודד עם המחסור במורים במקצועות ה-STEM, כלומר Science, Technology, Engineering, Mathematics, היא תוכניות הסבה להוראה. ואולם, מורי קריירה שונה נתקלים באתגרים מיוחדים, כגון הצורך להסתגל לעבודה במקצוע בעל יוקרה נמוכה מזו של המקצוע שבו עסקו קודם לכן. בסקירת מידע זו מופיע תיאור מאפייניהם של מוסבים להוראה כקריירה שנייה, וכן של נושאים כגון אקלים בית ספרי, הנהלת בית הספר, חונכות, למידה והתפתחות מקצועית, תהליכי הערכה של מורי קריירה שנייה במקצועות ה-STEM ופיתוח זהות מקצועית בקרב מורי קריירה שנייה במקצועות אלה.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין