תכנון סביבה ללמידת מדעים מבוססת רשת עבור חקירה שיתופית

מאת: Daner Sun

Sun, Daner; Looi, Chee-Kit. "Designing a Web-Based Science Learning Environment for Model-Based Collaborative Inquiry", Journal of Science Education and Technology, v22 n1 p73-89 Feb 2013. 

 מאמר זה עוקב אחר תהליך מחקר בתכנון ופיתוח של סביבה ללמידת מדעים הנקראת WiMVT (חוקר מבוסס רשת עם טכנולוגיית ויזואליזציה ודיגום).

מערכת ה- WiMVT מתוכננת כדי לסייע לתלמידי בית הספר התיכון לבנות הבנה מתוחכמת של קונספציות מדעיות, ואת תהליך חקירת המדע, כמו גם לפתח מיומנויות למידה ביקורתיות באמצעות גישה לחקירה שיתופית מבוססת מודל.

המערכת מכוונת לתמוך בחקירה שיתופית, באינטראקציה חברתית בזמן אמת, בדיגום מתקדם, ולספק מקורות מרובים לפיגום עבור התלמידים.

המחברים דנים בתחילה ביסודות התיאורטיים עבור מיזוג מסגרת העבודה של תכנון ה- WiMVT, מציגים את המאפיינים ואת הרכיבים של המערכת ומתארים את תרשים העבודה שהוצע להוראה באמצעות ה- WiMVT.

המחברים גם מסבירים את גישת המחקר שלהם התומכת בפיתוח של המערכת.

לבסוף, הממצאים של מחקר הפיילוט מוצגים בקצרה כדי להראות את הפוטנציאל עבור יעילות הלמידה של יישום ה- WiMVT בלמידת מדעים.

מתוארות ההשלכות לגבי כיצד לשפר את המערכת הקיימת, לעדן את אסטרטגיות ההוראה ולספק משוב לחוקרים, למתכננים ולמורים.

מחקר פיילוט זה מיידע את המתכננים לגבי האופן שבו ניתן לצמצם את הפער בין התכנון המיועד של סביבת הלמידה לבין השימוש בה בפועל בכיתה.


קישור לתקציר המאמר באנגלית במאגר ERIC

ראה גם:
שילובם של כלי עזר מקוונים בהוראה בכיתות מדעים בחטיבות הביניים והשפעתם על תהליך הלמידה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya