עקרונות עיצוב עבור למידה אותנטית של אנגלית כשפה זרה

Ozverir, I., Herrington, J. and Osam, U. V. (2016), Design principles for authentic learning of English as a foreign language. British Journal of Educational Technology, 47: 484–493.

תרגילי אינטראקציה טיפוסיים בשפה בכיתה אינם משקפים את השימוש בשפה בחיים האמיתיים, ולפעילויות כאלה עשויות להיות השפעות שליליות על פיתוח ידע אֵיתָן של סטודנטים. מאמר זה מתאר מחקר עיצוב שחקר את השימוש בסביבת למידה מקוונת אותנטית בקורס של שפה אנגלית בלימודים במכינה לאוניברסיטה.

הממצאים מציעים שהשימוש ביסודות ביקורתיים של פעילויות אותנטיות הוא המפתח להשגת למידה אותנטית בהקשרים אלה. תוצאה חשובה של המחקר הייתה הפיתוח של מסגרת מושגית עבור עיצוב פעילויות אותנטיות אשר ניתן להשתמש בהן בהוראת שפה זרה, הכוללת 11 עקרונות עיצוב. עקרונות אלה תורמים הן מבחינה תיאורטית הן מבחינה מעשית להבנה כיצד סטודנטים לומדים שפות בהקשרים משמעותיים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

גישה קונסטרוקטיביסטית-חברתית ללמידה מבוססת רשת של אנגלית כשפה זרה: שיתוף פעולה, הנעה ותפיסות לגבי השימוש בגוגל דוקס


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    סטודנטים יכולים ליהנות מבלוגים אבל לא חושבים שהם הערכות טובות:
    על פי הטקסטים, התלמידים חשו ששימוש בבלוגים להצגת האנגלית שהם מכירים הוא אמצעי לימוד מוצלח וחיובי. מצד שני, רק מעטים חשבו שבלוגים הם כלי יעיל להערכה. במילים אחרות, הם היו רגילים למערכת הבדיקות של בית הספר ולא היו בטוחים שהערכות מודרניות כמו בלוגים היו מספיק מדויקות. המשמעות היא שהם חשבו שפעילויות מהנות אינן מהוות בהכרח משימות הערכה טובות.
    הם ראו בכך חוויה חיובית מכיוון שהיא הוכיחה את יכולותיהם באנגלית, אך בזמן שהם נהנו מהפעילות, הם העדיפו את השיטות המקובלות שלמדו בבית הספר כמו הצגת. למעשה, הבלוגים וההצגה זהים, אך הם העדיפו את ההערכות השיטתיות, ככל הנראה, מהשגרה בה חונכו. הבעיה נעוצה ביכולת להניח בצד את השיטות בהן הורגלתם לפתח את כישוריכם לפורמט משמעותי ומודרני.
    התלמידים מעדיפים שיטות שהם כבר מכירים:
    בעוד שהם העדיפו את ההערכה המסורתית, הבעיה היא ששיטה ישנה זו אינה משקפת את התלמידים יכולות אמיתיות בתקשורת אפקטיבית בשפה זרה. השיטה החדשה להוראה והערכה בצורה ריאלית ורלוונטית אכן מכינה את התלמיד לחיים האמיתיים.
    יתר על כן, שיטת ההערכה הישנה, ​​מראה רק כמויות קטנות של ידע ואינה מוכיחה אם התלמיד יכול להשתמש באנגלית בתרחיש של החיים האמיתיים מכיוון שהכיתה אינה תרחיש בחיים האמיתיים. אם התלמידים רק ממלאים חוברות עבודה ומציגים מצגות כפויות, הדבר אינו מעריך את יכולותיהם בפועל.
    אנו זקוקים למצב אותנטי בכיתה:
    המחקר השני מצא שלמידה אותנטית יכולה לנבוע רק ממשימות אותנטיות. בניגוד לכך, לכיתה יכולה להיות השפעה שלילית מכיוון שנלמד שפה בחוץ לקשר עם מצבי חיים. במילים אחרות, התלמיד בכיתה מקבל מידע חלקי ורק לומד חלקים בשפה אך אינו יכול להשתמש בו בתרחישים יומיומיים. דוגמה לכך יכולה להיות רשימות אוצר מילים לבחינה, אך התלמיד לא יכול להשתמש במילים החדשות הללו בשיחה.פעילויות כמו בלוגים, מאפשרים לתלמיד להראות יכולות אמיתיות ולהעריך האם הוא יכול להשתמש בידע שלו כדי לפתוח בשיחה, לשתף דעה, ללכת לראיון עבודה וכו '.

    פורסמה ב 03/11/2019 ע״י משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    מה דעתך?
yyya