עיצוב למידה מקוונת
מיון:
נמצאו 6 פריטים
פריטים מ- 1 ל-6
  • תקציר

    כאשר מציעים קורסים מקוונים פתוחים מרובי משתתפים (MOOCs) לתלמידי תואר ראשון, בעיקר כשמדובר באנגלית למטרות אקדמיות, יש לבסס ראשית את מוכנות הלומד ואת המוטיבציות שלו לבחור בקורסים אלה. לא כדאי לעודד סטודנטים לקחת את הקורסים האלה אלא אם כן יש להם כישורי למידה-עצמית מתקדמים, מוטיבציה גבוהה ללימוד-עצמי וכלים שיאפשרו להם להבין ולעקוב אחר השיעורים המקוונים

  • תקציר

    בתגובה לצורך הדחוף שעוררה מגפת הקורונה להגדיל את חלקה של הלמידה המקוונת, גיבשה לשכת המדען הראשי במשרד החינוך מסמך המתווה עקרונות להתפתחות ולמידה מקצועית של מורים להוראה בסביבה דיגיטלית. המסמך מציג חמישה עקרונות-על, וקורא לפתח מודעות וכלים להתמודדות עם היבטים חברתיים, רגשיים וזהותיים שבאים לידי ביטוי בעת הוראה ולמידה מקוונת.

  • תקציר

    לרשות המחנכים המבקשים לערוך שיעורים מקוונים עומדים כעת כלים רבים שעשויים לאפשר ולעודד את מעורבות התלמידים, לבנות קהילות לומדות בקורסים ולשמור על התנהלות שפויה של הסגל. עם זאת חשוב להדגיש שעל הכלים הנבחרים להתאים ליעדים הכוללים של הקורס. על כן, ראשית יש לבנות את הקורס ולתכננו ורק בהמשך להתאים לו את הכלים. אמנם הפיתוי הוא רב, אבל לא כדאי להשתמש בכלים רק כיוון שהם "נוצצים" ומושכים, אלא רק אם וכאשר הם נחוצים באמת לשם העברת תכני הקורס.

  • תקציר

    שחקנים בכלכלה הדיגיטלית מסתמכים באופן הולך וגובר על איסוף או העברת נתונים אישיים בקנה מידה גדול. הואיל ונתונים דיגיטליים עשויים להתמיד ולהיות ללא גבול, על חוקרי למידה מקוונת לייעץ לאנשים לעשות שימוש קונסטרוקטיבי בנתונים מקוונים ולחשוף את הנתונים בזהירות. אולם, מעט מחקרים הראו שסוגיות ההגנה על נתונים מהוות דאגות ייחודיות בפרקטיקות של למידה מקוונת. בהסתמך על סקירת ספרות שיטתית, מאמר זה בוחן סוגיות של הגנה על נתונים אישיים הקשורות לעיצוב הוראה וללמידה מקוונת. המחברים מעוניינים להבין את הסוגיות הקשורות להגנה על נתונים מקוונים שמנחים או מעצבי הוראה נתקלים בהן מאשר לשוב ולומר שמשתמשים חייבים להיות מודעים למאפיינים האינפורמטיביים והמתמידים של נתונים מקוונים (Chou, Hui-Lien; Chen, Chao-Hsiu, 2016).

  • תקציר

    מאמר זה מתאר מחקר עיצוב שחקר את השימוש בסביבת למידה מקוונת אותנטית בקורס של שפה אנגלית בלימודים במכינה לאוניברסיטה. הממצאים מציעים שהשימוש ביסודות ביקורתיים של פעילויות אותנטיות הוא המפתח להשגת למידה אותנטית בהקשרים אלה. תוצאה חשובה של המחקר הייתה הפיתוח של מסגרת מושגית עבור עיצוב פעילויות אותנטיות אשר ניתן להשתמש בהן בהוראת שפה זרה, הכוללת 11 עקרונות עיצוב (Ozverir, Ildeniz; Herrington, Jan; Osam, Ulker Vanci, 2016).

  • לינק

    עמי סלנט מדווח בבלוג שלו על אינדקס מקוון אשר יכול לסייע ביצירת חוויית למידה נהדרת: "מייק טיילור (Mike Taylor) אחד המומחים המובילים בתחומי פיתוח הדרכה/עיצוב הוראה (Instructional Design) בארה"ב פיתח לאחרונה אינדקס יעיל באינטרנט הנותן לנו מבט מהיר על תחום ה-Instructional Design. האינדקס מציג ביריעה אחת את מקורות המידע העיקריים של התחום, כגון אגודות מקצועיות, תיאוריות ועקרונות, פרסומים מובילים, בלוגים, ומומחים שכדאי לעקוב אחריהם" (עמי סלנט).

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין