"עיניי נפקחו": פרחי הוראה במסלול על-יסודי חוקרים ניהול התנהגות באמצעות פרויקט מיקרו-טיצ'ינג

Mikulec E. & Hamann K. (2020). “My Eyes Have Been Opened”: Pre-service secondary teachers exploring behavior management through a microteaching project, Action in Teacher Education, 42:2, 102-119

 

בעיות התנהגות של תלמידים מהוות מקור לדאגה לא רק בקרב פרחי הוראה, אלא גם בקרב מורים מנוסים. לא בכדי בעיות אלה וקשיים בניהול הכיתה באופן כללי מוזכרים כאחת הסיבות לעזיבת מורים חדשים (בשלוש השנים הראשונות) את המקצוע. אך כיצד מכינים את המורים לבעיות אלה?

למעשה קשה לחשוב על חוויה אחת או על קורס אחד שיכול להכין את המורה הצעיר לכל טווח הבעיות שיופיעו בכיתתו. ובכל זאת, ניתן להגביר את מודעותם של פרחי ההוראה לסוג זה של בעיות, למשל באמצעות תרגילי סימולציה. מחקר זה בוחן את תוצאותיו של פרויקט מיקרו-טיצ'ינג (Microteaching - טכניקת אימון שבה המורה צופה בקלטת הווידאו של השיעור כדי לשפר את טכניקות ההוראה שלו) שכלל מרכיב של התנהגות תלמידים.

במחקר הנוכחי השתתפו 79 פרחי הוראה לבתי הספר העל-יסודיים. הסטודנטים נרשמו לקורס בן ארבעה חלקים במתודות כלליות ובהערכת תלמידים ובמסגרתו  לקחו חלק בפרויקט מיקרוטיצ'ינג בן שבועיים וחצי. במהלך הפרויקט המשתתפים נאלצו להתמודד עם בעיות התנהגות מסוגים שונים שהפריעו למהלך ההוראה התקין. חבריהם לקורס הם אלה ש"הפכו" לתלמידי התיכון המפריעים.

תוצאות המחקר העלו כי המשתתפים אכן זכו להבנה מעמיקה יותר של מורכבות תפקידו של המורה, במיוחד ביחס להתנהגות התלמידים ובנוסף למדו להכיר אסטרטגיות התמודדות אותן יוכלו לאמץ ולעשות בהן שימוש בכיתות העתידיות שלהם.

                    

 לתקציר באנגלית                                          

לקריאה נוספת

אסטרטגיות ויסות רגשי של מורים כתגובה לבעיות התנהגות בכיתה

סביבות סימולציה מתוקשבות להכשרת מורים בעולם

אסטרטגיות לניהול כיתה, לקחת שליטה על תלמידים רעשנים

 

 

 

 

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya