סביבות סימולציה מתוקשבות להכשרת מורים בעולם

מקור וקרדיט : מרכזי סימולוציה להכשרת מורים במערכות חינוך : ניתוח ממצאי חיפוש במאגרי מידע בינלאומיים ( מכון מופ"ת , אפריל 2012 , סקירה מוזמנת ע"י הנהלת משרד החינוך) .


במסגרת הסקירה המקיפה, אשר הוזמנה ע"י הנהלת משרד החינוך,  תוארו כמה וכמה מיזמים מובילים בעולם לסימולציה מתוקשבת של הכשרת מורים והדרכת מורים , ביניהם :

המיזם של המרכז האוניברסיטאי של גרינוויל UCG חשף באפריל 2011 את הסימולאטור TeachMe, שהינו הטכנולוגיה החדשנית ביותר של מרכז SimHub. מרכז הסימולציה והשותפות להכשרה של אוניברסיטת סנטרל פלורידה מפתחת הכשרת מורים בתחום. המוסדות השותפים במיזם הזה הינם: אוניברסיטת קלמסון Clemson ואוניברסיטת דרום קרוליינה, אשר הציעו מגוון של דרגות ותארים לבוגרים וללימודי הסמכה בהכשרת מורים במרכז זה.

במיזם הזה נערך שילוב יעיל בין גישות ההכשרה המסורתיות ובין סימולציה להכשרה, שילוב אשר יכול: 

  • לשפר את חוויית הלמידה של התלמידים;
  • לספק כיתה מציאותית וחוויית התנהגות של תלמידים; 
  •  המפתחים מיומנויות ניהול ופתרון בעיות; 
  •  המציעים הזדמנויות חדשות למחנכי המורים כדי לפתח הוראה מתוחכמת וגם הוראה ממוקדת.

 

צוות הסימולציה ב-UCF מתאים  מבחינה תיכנות המחשב את המראה של התלמידים כך שהוא ישקף את מגוון האוכלוסייה שקיימת בכיתה מבחינה דמוגרפית, להציע את פיתוח המורים באופן אמיתי וטבעי ולהרחיב את הזדמנויות החוויה עבורם.

 המציאות המדומה והמעורבת משלבת בחובה את המחשוב, ההתנהלות והיצריות האנושיים בזמן אמת, תוך גילוי וחשיפה של החוזקים והעוצמות שבכ"א ע"מ לייצר כלי משחק סימולאטיביים להכשרה מתקדמת בתחומי הרפואה, הצבא, העסקים והחינוך.

במרכז הזה הביאו לידי שיתוף בין מובילי הסקטור הציבורי למובילי סקטור הפרטי ובין מוסדות החינוך להשכלה גבוהה הממצבים את UCG לעמוד בצרכי החינוך והכישורים הנדרשים מהאזרחים – הכל כדי להניע את התחרותיות של גרינוויל.

מערכת ה-SimSchool, ארה"ב, היא מערכת סימולציה ממוחשבת חדשנית שבאמצעותה מורים ופרחי הוראה מתנסים בהוראה, לומדים הוראה על בסיס משחקי תפקידים מבוססי וידאו ומקבלים על כך משובים מיידיים. המערכת מדמה בצורה ממוחשבת מצבי למידה אופייניים של כיתת לימוד ומשפרת את מיומנויות ההוראה של מורים. הפרקטיקה של המורים נערכת במסגרת הניהול הכיתתי:

באמצעות טכניקות ההוראה המיושמות על "תלמידי סימולציה", וכך נמנעים מתרחישים העשויים להזיק בפועל לתלמידים אמיתיים; המאפשרת את התרחשותן של שגיאות הקורות במהלך ההכשרה בתוך מערכת שבטיחותה היא מכריעה.
המערכת הזו נתמכת בהמשך פיתוח מחקרי של אוניברסיטת צפון טקסס.

פיתוח סביבות למידה עתידיות מבוססות סימולציה.

מערכת הסימולציה של Simiosys, פיתוח משחקים רציניים לפיתוח הכשרת מורים באוניברסיטת מרכז פלורידה, ובשיתוף פעולה עם קרן החינוך האברמן Haberman, כשהמטרה הינה לכידה, אנליזה וסינתזה של אינטראקציות אנושיות במערכת סימולציה; כשמבצעים עירוב סביבותיהן של מציאות מדומה, היוצרות תרחישי הכשרה מציאותיים שבפועל אינן מסכנות תלמידים. פיתוח ממוקד של המערכת ע"מ לבצע מחקרים והערכות ביחס להכשרתם של מורים, העשויים להשפיע לטובה על גיוס כוח הוראה, הכשרה הולמת ושימור עובדים באזורים עירוניים.

מערכת הסימולציה SimTeacher.com נעשה חידוש אוטונומי ומשמעותי מסוגו עבור המורים. במקום קיבוע הקודים המוכר בסימולציות, המערכת הזו הוגמשה וכעת היא מאפשרת למורים ליצור תוכן רלבנטי משלהם לסימולציה.מורים במהלך הכשרתם הופכים ל-SimTeacher בבית ספר וירטואלי, המיישמים תפיסות ותיאוריות שהם למדו במהלך קורסי ההכשרה במכללות והופכים אותן לתרחישי הוראה בסביבת הסימולציה. המורים יכולים לבצע פעילויות שגרתיות כגון: תכנון ויצירה של מערכי שיעור, בדיקות נוכחות, או השלמת תכנית חינוכית אינדיבידואלית.

פרויקט ה-(MOVEs) האיחוד האירופי -פיתוח תכנית עמיתים-לומדים המיועדת להכשרת מורים, לצורך השימוש בלמידה אקטיבית בפועל בשילוב משתתפים מרובים בסביבות וירטואליות; הפרויקט מעודד את פיתוח המודעות העצמית להכרה באסטרטגיות של המורים, פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית ושיפוט מקצועי, כך שהם יוכלו להתרגל לקבל החלטות לגבי הטכנולוגיה השימושית המתאימה לסוג מסוים של תלמידים, כיצד לבצע זאת וכיצד לשקול ולשפוט את האפקטיביות של שימוש כזה. המטרה הראשית של התכנית הינה לפתח יכולות, מיומנויות וסמכויות של מורים עתידיים במהלך תפקידם (in-service); בנוסף, להגביר ולהעצים את מוטיבציית התלמידים והשתתפותם בחינוך. זהו תוצר משותף של שת"פ בינלאומי בין 5 אוניברסיטאות אירופאיות, 2 מוסדות מחקר וסוכנות הפיתוח להנהגת התקשוב בחינוך חובה.

לסקירה המלאה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya