סוגיות בהכשרת מורים

שרף, ר' (ספטמבר, 2014). סוגיות בהכשרת מורים. שיעור חופשי, 110, 22.

בספרו "בשביל(י) ההכשרה להוראה" (הוצאת מכון מופ"ת) מעלה שלמה בק, פרופסור חבר לפילוסופיה במכללה האקדמית לחינוך על שם קיי בבאר שבע, שאלות נוקבות: האם ניתן ליהפך למורה טוב ללא הכשרה? כיצד הכשרת המורים תתאים עצמה לצורכי הדור הבא? האם תוכניות חלופיות להכשרת מורים יתפסו את מקומן של התוכניות המסורתיות?

בספר הוא סוקר תוכניות להכשרת מורים בישראל ובעולם במאה האחרונה, ובכללן ניתוח המסורת הסמינרית להכשרת מורים והמסורת האקדמית, וניתוח מיזמים שונים בהכשרת מורים כמו פרויקט באשי ושיטת CBTE. כמו כן, בוחן בק את הדידקטיקה של בפינלנד ואת המסורת הפדגוגית הגרמנית.

הוא מתאר שלוש תפישות בסיסיות של הכשרת המורים: הכשרה מבוססת נאורות, הכשרה מבוססת רומנטיקה והכשרה מבוססת אמונה. "זה אף פעם לא יתרכז לכדי תפישה אחת", טוען בק. "ברגע שנרצה משהו אחד ואחיד – קברנו את החינוך".

ראה גם:

בשביל(י) ההכשרה להוראה – מבט פילוסופי על הכשרת מורים

הפיתוח המקצועי של המורים – על רצף ועל אוטונומיה

פניה המשתנים של הכשרת המורים במכללות לחינוך בישראל

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya