מחקר פעולה – ביצוע וכתיבה

מאת: Jean McNiff

McNiff, J. (2014). Writing and doing action research. London: Sage.

הספר עוסק בביצוע של מחקרי פעולה ובדרכי הכתיבה שלהם. הוא מיועד, למפתחי תוכניות להתפתחות מקצועית, ללומדים לתארים גבוהים, לסטודנטים בקורסי מתודולוגיה ולמרצים. הוא מציע מדריך כולל וידידותי-למשתמש להיבטים המעשיים של כתיבה וביצוע של מחקרי פעולה. הספר כולל קטעים מפרויקטים של מחקרי פעולה במגוון מסגרות ומציג תרגילים לפיתוח הסיפור הכתוב של המחקר. זהו ספר חיוני לכל מי שמתכנן מחקר פעולה, המגיש הצעה מעשית לדרכי הכנה וביצוע של הטקסטים, הבהרות כיצד מוערכים המחקרים וכיצד הם יכולים לאפשר לחוקרים להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

הכותבת מפרטת את מטרותיה בכתיבת הספר: 1. לייעץ ללומדים לתארים מתקדמים בהשכלה הגבוהה, 2. לעודד חוקרים לראות מחקרי פעולה בפתיחות ובביקורתיות ולא, כנטייה הקיימת, כדבר בטוח וסגור או כ"עסק מוגמר", 3. לראות את הכתיבה בהקשר של למידה ועניין לאורך החיים, כמאפשרת טיפול במטרות שונות וכבעלת פוטנציאל משמעותי בעשייה החינוכית.

פרקי הספר כוללים: א) מה כתוב בטקסט כתוב של מחקר פעולה? ב) להפוך לכותב: חקר פרקטיקות של כתיבה, ג) כתיבת טקסט של מחקר פעולה, ד) כתיבה לשם פרסום, ה) המשמעות של הטקסט.

דוגמה להנחיות הכלולות בספר: בצע/י מחקר פעולה במסגרת העבודה שלך; הצג/הציגי את הממצאים במאמר כתוב או בדו"ח מחקר; כתוב/כתבי את המחקר תוך מבט ליידע קובעי מדיניות; הפגן/הפגיני מחקר וכתיבה איכותיים; היה/היי ביקורתי/ת וכתוב/כתיבה תיאורטית.

להוצאה לאור

פרק 1: מה עליך לדעת אודות מחקר פעולה כדי לכתוב אותו?


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    מאמר מעולה.
    אשמח אם תפרט על החיבור בין מחקרי פעולה לנושא של קנאביס רפואי

    פורסמה ב 21/07/2023 ע״י שלום לוי

    תודה רבה, מה דעתך על חדשות

    פורסמה ב 07/11/2022 ע״י יהונתן דר
    מה דעתך?
yyya