למידה לא פורמלית ביוטיוב: חשיפת אוריינות דיגיטלית בלמידה מקוונת עצמאית

מאת: E Tan

Tan, Elaine . "Informal learning on YouTube : exploring digital literacy in independent online learning." Learning, Media & Technology. Dec2013, Vol. 38 Issue 4, p463-477. 15p.

 

המוקד של מאמר זה הוא מחקר שנערך בשנת 2011 כדי לגלות את השימוש ב-YouTube בכיתה. בפרויקט השתתפו מספר קבוצות מיקוד שעבורן הובלטו מספר נושאים המקיפים סביבות למידה לא פורמליות עצמאיות.

השאלות שנחקרו במחקר זה, עוסקות במה שמרכיב את הלמידה במרחבים אלה, כמה זה תקף, קיים ונקלט על ידי תלמידים ואיך הם מעורבים עם חומרים במרחב לימוד זה. נשאלת השאלה עד כמה התלמידים מודעים לכך שהם לומדים בחללים אלה ואיך הם מעריכים את היעילות של החומרים האלה לתמיכה והגברה של הלימודים שלהם.

המחקר חשף איך התלמידים מתקשרים אחד עם השני בחללים לא פורמליים אלה והתפקיד של YouTube video ביצירת קהילות ויצירת למידת עמיתים לא פורמלית.

האופי של המרחבים הלא פורמלים הוא בזה שהמיקוד שלהם הוא לא רק בחינוך, גם הנאה מובילה לשינויים באיכות, באמינות ובהתאמת התכן. עוד גילה המחקר את האוריינות הדיגיטלית של הלומדים, חושף את האסטרטגיות שנעשה בהן שימוש לצורך ניווט ראשוני בחללים אלה ואז מערב את התלמידים באופן ביקורתי, לנתח ולהעריך חומרים שהם מצאו ב- YouTube ועשויים עוד למצוא בעתיד.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya