הרשת הישראלית ללמידה שיתופית

 הרשת הישראלית ללמידה שיתופית הוקמה במטרה לאפשר למידה משותפת של בתי ספר ברחבי העולם באמצעות האינטרנט. הדגש בתכנית מושם על למידה רב תרבותית, שיפור יכולת התקשורת באנגלית, היכרות עם סביבת האינטרנט, סובלנות, פתיחות ובחינה מעמיקה של תרבות ישראל על מנת להציגה לשותפים.

צוות הפרויקט במשרד החינוך והמזכירות הפדגוגית שם לו למטרה לפתח צורת למידה זו כחלק מתכנית הלימודים בחטיבה העליונה ובכך לשלב את הלמידה השיתופית, כחלק אינטגראלי של הלמידה בבתי הספר התיכוניים.

הפרויקט ללמידה שיתופית פועל זו השנה השלישית והוא בתהליך צמיחה. בשנה הראשונה לקחו חלק בפרויקט שבעה בתי ספר ישראלים שלמדו בשיתוף עם בתי ספר מחמש מדינות. השנה לוקחים חלק בפרויקט כעשרים בתי ספר מישראל שלומדים בשיתוף עם בתי ספר מ- 13  מדינות.

המטרה היא לשלב את הלמידה השיתופית באמצעות האינטרנט בתכנית הלימודים ובעזרת הניסיון שנצבר מוצעים מספר מודלים ללמידה:

  • כחלק מלימודי הספרות
  • כחלק מלימודי אנגלית
  • כחלק מלימודי קולנוע

בבסיס הלמידה עומד הרעיון שהתלמידים לומדים יחד שתי יצירות, האחת יצירה שנכתבה בישראל והשנייה במדינה השותפה, מתוך אמונה שיצירות אומנות רבות (יצירה ספרותית,יצירה קולנועית או כל יצירה אחרת)  יכולות מצד אחד להוות חלון להכרות עם תרבות של אותה מדינה ובנוסף יכולות להוות גשר לתקשורת בין תלמידים ממדינות ומתרבויות שונות.

בתי הספר בישראל הלוקחים חלק, בתכנית נוטלים חלק בפעילויות העשרה בבית הספר ומחוצה לו, כדי להכיר ולהבין את התרבות של המדינה השותפה להם בתהליך הלמידה. פעילויות אלו כוללות: ביקורים במוזיאונים, הזמנת מומחים, הזמנת סופרים, מתרגמים ועוד.

באמצעות אתר זה ניתן ללמוד על העשייה המגוונת הנעשית במסגרת הפרויקט דרך אתרים שהוקמו בבתי הספר ודרך תיאור של חלק מהפעילויות שנעשות במסגרת הפרויקט.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya