בפיתוח: מערכת למידה מרחוק ללקויי למידה

מערכת חדשה תאפשר לילדים בעלי לקויות למידה ופיגור קל לתרגל מגוון פעולות למידה בסיסיות, בצורה רב-חושית, בבתיהם ובבית ספרם. המערכת נמצאת כיום בהליכי פיתוח מתקדמים על-ידי ד"ר היידי שוגרמן, מומחית ללמידה מרחוק, מהקריה האקדמית בקריית אונו. הפיתוח מתבצע במסגרת מחקר אותו מבצעת ד"ר שוגרמן במימון מענק של הקרן למענקי מחקר באיגוד האינטרנט הישראלי.

בניגוד לתוכניות חינוכיות ממוחשבות הקיימות היום, המתבססות בעיקר על היזון חוזר חזותי ובתמיכת חוש השמיעה, התוכנית החדשה תנצל גם את חושי המגע והתנועה על-ידי שימוש בג'וי-סטיק (force-feedback joysticks) כמכשיר נוסף לממשק עם המחשב. המטלות הלימודיות במערכת החדשה יאפשרו לילדים תרגול במיומנויות למידה וחשיבה בסיסיים ותרגול בתחום של מוטוריקה עדינה, כגון תיאום עין-יד וכתיבת אותיות האלף-בית.

לדברי ד"ר שוגרמן, שיטת הלמידה מרחוק מתאימה מאוד עבור ילדים אשר זקוקים לתרגול רב וממושך כדי להשתפר עד שהמידע נקלט. לדבריה, שאיפת המחקר היא להציב את התוכנה החדשה שפותחה במסגרת הפרויקט באתר אינטרנט פתוח שישמש את ציבור הילדים בעלי לקויות למידה ואת המורים שלהם. "הימצאות התוכנה באתר אינטרנט ולא בתקליטור תאפשר גישה לחומרי הלימוד גם מהבית וגם מבית הספר ותאפשר מקסימום גמישות בעיצוב ואחזקת המערכת".

ד"ר שוגרמן, פיזיותרפיסטית בעלת תואר שלישי במדעי העצב ואנטומיה, ומרצה לשעבר באוניברסיטת בן-גוריון, הקימה לצורך הפיתוח צוות של מומחים מתחומים שונים. צוות המחקר כולל את המהנדס, ד"ר יוסי טירן, האחראי על הפיתוח הטכנולוגי של הפרויקט, את ד"ר שירה ילון-חיימוביץ' מהקריה האקדמית, מומחית בשטח הפיגור ואת גב' ויויאן גורדון, מומחית בפיתוח חומרי לימוד, המנהלת את סדנת החינוך המיוחד במכללת דויד ילין בירושלים.


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    כל הכבוד ליוזמה ברוכה זו . ד"ר שירה ילון – חיימוביץ' הינה בראש וראשונה מרפאה בעיסוק – כדאי להדגיש זאת !!! אני כמרפאה בעיסוק המעבירה מפגשים בלמידה מרחוק אשמח לקבל פרטים בהמשך – בהצלחה !!!

    פורסמה ב 19/11/2005 ע״י יודוביץ דפנה

    רעיון מדהים שגם אני חושבת עליו .ניסיתי לענין גורמים שונים בהקמתו. מרבית התגובות היו שזקוקים לשם כך להרבה מאד כסף. אני מאד שמחה שהצלחתם להרים את הפרויקט ואשמח מאד לעזור אם יש צורך.

    פורסמה ב 26/10/2006 ע״י אשד אירית
    מה דעתך?
yyya