אסטרטגיות להצלחת סטודנטים ומניעת נשירה מקורסים מקוונים

Simplicio, J.S.C. (2019). Strategies to improve online student academic success and increase university persistence rates. Education, 139, 3, 173-177

יותר ויותר סטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות נרשמים לקורסים מקוונים בתקווה להצליח לשלב בין דרישות הקורס, חייהם האישיים, הצלחתם האקדמית ושאיפותיהם לפיתוח קריירה. לצורך ההמחשה, ב-2016, יותר מ-6.3 מיליון סטודנטים, המהווים כ-33% מכלל הסטודנטים האמריקאים, בכ-4,700 מוסדות השכלה גבוהה בארצות הברית, השתתפו בקורס מקוון.

עם זאת, אחד הגורמים המרכזיים לנשירה מוגברת של סטודנטים מקורסים מקוונים הוא חוסר היכולת לחלק את הקשב בין המרצה, תכתובות הסטודנטים, המטלות ורשימות הקריאה. בנוסף, חלק מהסטודנטים מדווחים על חוסר עניין, חוסר ריכוז וקשיים טכניים.

על רקע זה, להלן מוצעות חמש אסטרטגיות לשיפור הישגי סטודנטים ושימורם במסלולים אקדמיים הכוללים למידה מקוונת:

ודאו שהסטודנטים מוכנים לקורס מקוון: על המוסד האקדמי לברר ולשאול שאלות בסיסיות בטרם הסטודנטים מורשים להירשם. למשל: מהו הרקע האקדמי שלך? באילו תחומים אתה זקוק לעזרה? האם יש לך מחשב או שתצטרך להשתמש במשאבי האוניברסיטה? האם אתה מרגיש בנוח עם אינטרנט, מחשוב וטכנולוגיה? האם התנסית בעבר בלמידה מקוונת? האם יש לך זמן להקדיש לקורס מקוון?

תשובות כנות לשאלות האלו יסייעו למוסדות ההשכלה הגבוהה להכין ולהתאים את הקורסים המקוונים ולספק תמיכה מרחוק.

בחרו את אנשי הסגל המתאימים: הקורסים המקוונים צריכים להיות מלומדים על ידי מרצים אשר מכירים את רזי הטכנולוגיה, מרגישים בנוח עם הוראה מקוונת, מסוגלים להעניק לסטודנטים יחס אישי ולגלות אמפתיה לסגנון החיים הסטודנטיאלי.

עבודה כיתתית: למרות שמדובר בהוראה מרחוק, בניית מטלות קבוצתיות מאפשרת לסטודנטים להתנסות בעבודת צוות המספקת להם תמיכה נפשית וביקורת עמיתים ומסייעת ליצור קשרים ולהיחשף לידע.

הגדירו לוח זמנים: כאשר המרצים מבהירים לסטודנטים את הזמנים בהם ניתן להגיב ולשאול, קל יותר לעקוב אחר דרישות הסטודנטים, לענות בצורה מסודרת, להעניק משוב, להסביר את הנושאים שלא היו ברורים ולטפח תקשורת בינאישית.

הקימו רשת תמיכה מרחוק בקמפוס: יש לדאוג שהסטודנטים והמרצים לא יחושו בודדים במערכת הקורס מקוון. חשוב לוודא שיש להם גישה למשאבי תמיכה טכניים יעילים ושמוצעת תשתית אינטרנטית וממחושבת חדישה. 

לתקציר באנגלית

 בתי ספר מקוונים: סיפור עם מוסר השכל

עיצוב ופיתוח שיעורי וידאו מקוונים: מודל של שבעה עקרונות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya