אושר בכיתה: אסטרטגיות לשימור ולפיתוח מורים

De Stercke, J., Goyette, N. and Robertson, J. (2015). Happiness in the classroom: Strategies for teacher retention and development. Prospects: Quarterly Review of Comparative Education, 45, 421–427, DOI 10.1007/s11125-015-9372-z

מדוע בוחרים מורים רבים לנשור שנים מעטות זמן קצר לאחר שהצטרפו למקצוע? מחקרים רבים ניסו בשנים האחרונות להשיב על שאלה זו. בעוד שרוב המחקרים בנושא התמקדו בתנאי העבודה וההעסקה, מחקר זה בוחן היבט אחר: הסובייקטיביות והאישיות של המשתתפים, בעיקר בהקשר של אושר (או כפי שמקובל יותר לכנותו בשדה הפסיכולוגיה החיובית – רווחה אישית, Well being). האושר הוא גורם מפתח בשימור מורים במקום העבודה ובמקצוע, מכיוון שהרדיפה אחרי האושר היא אוניברסלית: "איש אינו קם בבוקר ומאחל לעצמו לסבול כל היום", כפי שאמר מאתייה ריקאר.

זווית ראייה ייחודית זו מסבירה מדוע מורים כה רבים נשרו מהמקצוע כבר בתחילת דרכם. חידושו של המאמר הוא בשילוב שני שדות ידע שעד כה לא נעשה ביניהם חיבור: פסיכולוגיה חיובית ושימור ופיתוח ומורים. המאמר מציע נקודת מבט מעשית על עשר אסטרטגיות שיכולות לשמר את המורים בכיתה. אסטרטגיות אלה נחלקות לשלוש קבוצות עיקריות: ייעוץ והכוונה; מיינדפולנס ואינטליגנציה רגשית.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

נשירה מהוראה: מה מנהלים חושבים על זה?

סיפורי קריירה של מורים ישראלים שעזבו את המקצוע: גישה סלוטוגנית של נשירת מורים


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    המקור אינו זמין

    פורסמה ב 23/07/2020 ע״י משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    מה דעתך?
yyya