פיתוח, שימוש ויצירת אינטראקציה בתנועת הלמידה ההפוכה: פערים בתחומי הדעת

Chen, H., & Summers, K. L. (2015). Developing, using, and interacting in the flipped learning movement: Gaps among subject areas. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16(3), 41-64.

המטרה של מאמר זה היא לחקור את אוסף הווידאו הנוכחי של אתר וידאו בגישה פתוחה (TED-Ed). שאלות המחקר מתמקדות בתוכן האתר (Content) כראיה להתפתחות, במדרוג (Viewership) שלו כראיה לשימוש, ובהיפוך (Flipping) כראיה לאינטראקציה בלמידה בלתי פורמלית.

בשלהי ספטמבר 2013, הועלו 686 שיעורים בווידאו לאתר TED-Ed שהתפרשו על פני 12 קטגוריות של תחומי דעת אקדמיים ו-60 תת-קטגוריות של תחומי דעת אקדמיים, כפי שתויגו ומוינו על ידי אתר TED-Ed עצמו.

ממצאי הניתוח של אוסף סרטוני הווידאו באתר TED-Ed מראה מספר פערים בתחומי הדעת האקדמיים של מדעי הרוח, מדעי החברה, ומדעי הטבע במונחים של מספר שיעורי הווידאו והמדרוג.

למרות הפערים במספרים של שיעורי הווידאו והמדרוג על פני שלושת תחומי הדעת האקדמיים הללו, לתחומים יש ממוצע דומה מאוד של שיעורים יומיים הפוכים. אג'נדת המחקר העתידי צריכה להתמקד בהנעה של הצופים ליצור שיעורים הפוכים כראיה ללמידה בסביבות למידה פתוחות.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

המדריך השלם לכיתה ההפוכה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya