נתונים חדשים חושפים שיעור נמוך של מסיימים את הקורסים המתוקשבים מסוג MOOC

Davide Savenije . "New data reveals low MOOC completion rates", May 10, 2013.

המאמר מתאר את תוצאות מחקרה של קאתי גו'רדן (Katy Jordan), דוקטורנטית באוניברסיטה הפתוחה בבריטניה, לגבי שיעור המסיימים את הקורסים המתוקשבים מסוג MOOC.

המחברת טוענת כי ייתכן ומשתתפים שנרשמים לקורסים המתוקשבים מסוג MOOC אינם מתכוונים לסיימם, אך אין זה מעיד על כך ששיעור המסיימים את הקורסים הללו הוא חסר משמעות. כלומר , שיעור הנשירה מקורסים מקוונים מסוג MOOC  הוא הרבה יותר משמעותי וקריטי בהשוואה לאחוזי נשירה מקורסים מקוונים רגילים.

ג'ורדן (Jordan), שהתבססה על נתונים מ-29 קורסי MOOC, מצאה כי בממוצע שיעור המסיימים את הקורסים המתוקשבים מסוג MOOC   הוא 6.8% בלבד.

אולם, נמצא הבדל שיעורי המסיימים את הקורסים המתוקשבים מסוג MOOC בקבלת ציון מידי לבין שיעור המסיימים את הקורסים בקבלת ציון על סמך הערכת עמיתיהם לקורס.
שיעור המסיימים את הקורסים המתוקשבים מסוג MOOC  בקבלת ציון מידי (7.7%) היה טוב יותר מאשר שיעור המסיימים את קורסי ה-MOOC בקבלת ציון על סמך הערכת עמיתיהם לקורס (4.8%).

בנוסף ג'ורדן מצאה כי מבין הקורסים המתוקשבים מסוג MOOC שבדקה, בקורס "תכנות פונקציונאלי בשפת התכנות Scala" של École Polytechnique Fédérale de Lausanne (בשווייץ) שהועבר דרך האתר Coursera היה שיעור המסיימים הגבוה ביותר-19.2% סיימו את הקורס מבין כ-50,000 סטודנטים שנרשמו לקורס.

בצד השני של הספקטרום, הקורס "ההיסטוריה של העולם מאז שנת 1300" של אוניברסיטת פרינסטון (Princeton University) שגם הוא הועבר דרך האתר Coursera, היה בעל שיעור המסיימים הנמוך ביותר-0.8% בלבד סיימו את הקורס מבין 83,000 סטודנטים שנרשמו למעשה לקורס.

נתונים אלו מדגימים את העובדה כי קורסים מקוונים מסוג  MOOC  מתאימים יותר לתחומי מדעי הטבע והמדעים המדוייקים מאשר לתחומי מדעי הרוח והחברה.

קישור לתקציר באנגלית

ראה גם

המאפיינים של קורסים אקדמאיים מתוקשבים פתוחים מסוג MOOC

התמדת לומדים בקורסים מקוונים: הבנת הגורמים המרכזיים

האישה שקיבלה אתכם לסטנפורד

קורסים מקוונים מסוג MOOC - חוות דעת שלילית

גישות להפעלה של קורסים מקוונים : קונקטיביזם

etMOOC , קורסים מקוונים בגישה פעילה וקונסטרוקטיביסטית


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya