הרהורים על למידה מקוונת: אתגר שונה

מאת: Tom Drange

Drange, Tom; Roarson, Frode. "Reflecting On E-Learning: A Different Challenge", eLearning & Software for Education, 2015, Issue 2, p442-446.

הקשר בין המורה לתלמיד משתנה לקראת סביבה דיגיטלית יותר. סביבה זו מאפשרת צורה חדשה של למידה חדשנית, אבל יש לכך אתגרים. לא רק שללומד יש השקפות שונות לגבי כיצד לתקשר, אלא שהמחנכים חייבים גם להשתמש בטכנולוגיה שייתכן ואינה מוכרת להם. מאמר זה מציג התנסויות; בעיות שיש להתגבר עליהן ואתגרים מזוהים מראש בחינוך הדיגיטלי.

המאמר מבסס עצמו על ניסיון של יותר מ-15 שנים בלמידה מקוונת ברמת החינוך המקצועי, החינוך התיכוני והחינוך האקדמי. המחברים משתמשים בדוגמאות מהחיים האמיתיים כדי לדון ביישומים הנבחרים הנוגעים לשימוש בטקסט, בתמונות ובסרטוני וידאו בסביבת למידה מקוונת, בדרך התומכת בצורה הטובה ביותר את סביבת ההוראה.

המחברים מציגים דרך המאמר את הפרספקטיבה של המרצה הן לגבי סביבות ההוראה והן לגבי הטכנולוגיה. ההוראה המסורתית מתמקדת סביב מורה העומד מול לוח או מקרן המציג ישירות בפני התלמידים. זה אינו זמין ישירות בסביבת למידה מקוונת. להפך, אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר בלמידה מקוונת היא שלתלמידים המקוונים אין מורה/מנחה זמין למענה על שאלות בכל זמן נתון בכיתה.

כדי להימנע מתלמידים היושבים מאחור ולא מקבלים מענה לשאלותיהם, הסביבה המקוונת צריכה להשתמש בטקסט, בתמונות ובסרטוני וידאו בדרך כזו שתענה על כל השאלות שהתלמידים עשויים לחשוב עליהן - ושהיא מסבירה את רוב המצבים העולים כאשר התלמידים ממלאים אחר הוראות.

בנוסף לכך, המחברים גם יישמו צורה מעורבת של הוראה, תוך שימוש בשיחות צ'ט בזמן אמת כדי להחזיר את האפשרויות עבור התלמידים לשאול שאלות במהלך ההרצאות. הדבר יכלול את התלמידים המקוונים בסביבה מבוססת קמפוס; ועל ידי כך מוצעות הנחיות לפרקטיקה הטובה ביותר עבור חינוך והכשרה מקוונים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מחקר ניסויי למחצה של קורס בלמידה מעורבת ששילב פדגוגיה המתווכת על ידי הרשת עם למידה שיתופית ולמידה מווסתת עצמית

למידה מרחוק בכיתות מסורתיות – מודל מעורב

מה דעתך?

    אני מאוד בעד למידה עם סביבה דיגיטלית מפני שכך הלמידה רלוונטית ומותאמת לעידן המידע, של המאה ה-21 כדי לאפשר הוראה מיטבית הכיוון הוא ללמידה שיתופית ולמידה מקוונת, כך אנו יוצרים תלמידים סקרנים אשר יקבלו כלים ומיומנויות אשר יסייעו להם בחייהם המקצועיים, האישיים והבין אישיים, כך יוכלו להתמודד עתידית בצורה טובה יותר עם המציאות המשתנה והאתגרים. סביבת תוכן הלמידה הדיגיטלית עשיר, מתעדכן ובכך המורה יעסוק באופן ממוקד בפיתוח שיח ענייני בכיתה. הלומד יקבל מוטיבציה להשתתף בפעילויות למידה מגוונות ויגבש תפיסת למידה כחלק מתהליך ההתפתחות האישי שלו.

    פורסמה ב 07/11/2019 ע״י חגית קדמי
    מה דעתך?