הדבר המצחיק הוא שסגנון ההומור משפיע על מידת המעורבות והמחויבות של התלמידים

Nienaber, K, Abrams, G. and Sergist, D. (2019). The Funny Thing Is, Instructor Humor Style Affects Likelihood of Student Engagement. Journal of the Scholarship of Teaching & Learning, 19, 5, 53-60

 שאלת המחקר

ידוע שהומור יכול לשפר את האווירה בכיתה וכתוצאה מכך גם את ההישגים הלימודיים, אבל איזה סוג של הומור? שאלת המחקר הנוכחי היתה האם מגדר המורים וסוג ההומור שבו הם משתמשים בכיתה משפיעים על עומק המעורבות והמחויבות (engagement) של התלמידים?

מתודולוגיה

תלמידי מכללה התבקשו לקרוא קטע המתאר את אופן ההוראה וסוג ההומור של מורה היפותטי מסוים, ואז נשאלו לגבי עומק המעורבות והמחויבות שהיו מגלים לדעתם בשיעור.

ממצאים

הסבירות למעורבות ומחויבות גבוהות בקרב התלמידים היתה הגדולה ביותר כאשר סגנון ההומור של המורה היה טוב-מזג (good-natured) והקטנה ביותר כאשר סגנון ההומור היה עוין וסרקסטי.

למגדר המורה לא היתה כל השפעה על מידת המעורבות והמחויבות של התלמידים.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת

הקשר בין סגנונות הומור של מורים בבית הספר היסודי לבין עבודת הרגשות שלהם

 

 

 

 

 

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?