הקשר בין סגנונות הומור של מורים בבית הספר היסודי לבין עבודת הרגשות שלהם

מאת: Liao Yu-Hsiu

Yu-Hsiu, L., et al. (2020). An exploration of the relationships between elementary school teachers’ humor styles and their emotional labor, Teaching and Teacher Education, 87, 1-9

מקצוע ההוראה דורש עבודת רגשות. אחד מהכלים החשובים והמבטיחים שעשויים לסייע בהתמודדות עם עבודה זו הוא הומור. אף על פי כן הוא מעולם לא נבחן ככלי פדגוגי בהקשר של עבודת הרגשות בהוראה. לשם בדיקת האפשרויות הטמונות בהומור כמענה לצרכים הרגשיים של המורים, חולק בין 302 מורים לכיתות היסודי, שאלון שמכוון להערכת סוגים שונים של עבודה ריגשית וסגנונות שונים של הומור. שלושה סוגי העבודה הריגשית עליהם נשאלו המורים היו: הצגה שיטחית, הצגה עמוקה והצגה אמתית, וסוגי ההומור, ארבעה במספר נחלקו לשתי קטגוריות. בקטגוריה הראשונה שני סוגים של הומור מסתגל (adaptive)- הומור חברתי ומעריך והומור שתורם לחיזוק העצמי, ובקטגוריה השניה שני סוגים של הומור לא מסתגל, לא מתאים את עצמו (maladaptive)- הומור תוקפני והומור שמביע אכזבה עצמית (self-defeating).

הממצאים העלו שההומור החברתי וההומור המחזק קשורים באופן חיובי לעבודת הרגשות, בשעה שההומור התוקפני והמאוכזב התייחסו באופן שלילי לעבודת הרגשות. מעבר למחקר הספציפי, תוצאותיו עשויות לתרום להגברת המודעות לדרישות הרגשיות של ההוראה ולעודד תכניות להכשרת מורים והתפתחות מקצועית להציג דרכים מתאימות וכלים יעילים, כולל הומור, להתמודדות עם רגשות במקום העבודה.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

ברגשות מעורבים: רגשות, התמודדות ותפקוד מורים בארגון החינוכי

עמדות פרחי הוראה למתמטיקה בבית ספר יסודי כלפי שימוש בהומור בהוראה

 

 

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya