מדע הלמידה
מיון:
נמצאו 3 פריטים
פריטים מ- 1 ל-3
  • תקציר

    מחקרים חדשים מראים את ההשפעה של שימוש בכלי AI ללמידה – הלומדים מצליחים להשיג תוצאות טובות יותר בזמן הלמידה, אבל הביצוע העצמאי שלהם, נפגע. הם גם מציגים "עצלנות קוגניטיבית" – ומפעילים פחות חשיבה ומטה-קוגניציה בזמן הלמידה. באותו הזמן, אנחנו מוצאים גם דוגמאות שבהן נעשה שימוש מושכל בבינה מלאכותית ללמידה שהניבו תוצאות טובות. לפניכם המלצות מבוססות המחקר לשימוש מושכל ופורה בבינה מלאכותית:

  • סיכום

    הרגלים הם קריטיים לתמיכה (או הפרעה) בהשגת מטרות ארוכות טווח, כולל תוצאות הקשורות ללמידת תלמידים ורווחתם. בניית הרגלים טובים יכולה להפוך התנהגויות מועילות (למידה, תרגול, שינה וכו') לבחירת ברירת מחדל, תוך צמצום הצורך בהתכוונות מודעת או כוח רצון והגנה מפני פיתויים. עם זאת, חוקרי חינוך ומתרגלים נוטים להתעלם מתפקיד ההרגלים בוויסות עצמי של תלמידים, תוך התמקדות במקום זאת בתפקיד המוטיבציה והמטה-קוגניציה בהתנהגות מכוונת מטרה. תיאוריית ההרגל יכולה לעזור להסביר כישלונות מובנים של מוטיבציה או שליטה עצמית במונחים של גורמים הקשריים שמנציחים הרגלים רעים. יתרה מכך, התערבויות מבוססות הרגלים עשויות לייצר שינויים ברי-קיימא בהתנהגויות חוזרות של תלמידים על ידי הרחקת פיתויים שמפעילים הרגלים רעים ויצירת תמיכה והקשרים חדשים להרגלים מועילים.

  • סיכום

    בכנס דלתא הראשון, שהתקיים במכון מופ"ת ב-30.12.2024, הוצגו שמונה מחקרים במדעי הלמידה שהתפרסמו בשנת 2024, ונערך דיון בשאלה על מה אפשר ללמוד מהם וליישם בכיתה.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין