כלכלה וחינוך
מיון:
נמצאו 3 פריטים
פריטים מ- 1 ל-3
  • תקציר

    מצבם הכספי של סטודנטים להוראה נחשב לסוגיה רצינית משום שאין הם מרוויחים די במהלך מסלול ההכשרה הארוך. חמור מכך, השכר שממתין להם במערכת החינוך אינו מפתה – בלשון המעטה. לכן, בראש ובראשונה יש לבדוק האם וכיצד ניתן להעלות את שכרם של הסטודנטים המתמחים והמורים המתחילים, ולמנוע את הבעיה מלכתחילה. אם אין בכוחה של המערכת לעשות כן, ראוי לעבור לאסטרטגיה של התערבות מונעת, ולטפח בקרב מורי העתיד מיומנויות של התנהלות פיננסית. לבסוף, ראוי לציין כי חרף מגבלות פיננסיות, חלק מן המורים שהתראיינו הצליחו לספק הוראה איכותית ולהפגין חוסן מנטלי, כישרון ושאפתנות.

  • סיכום

    מחקר זה מצביע על שיעור הנשירה הגבוה המאפיין את כוח ההוראה בכלל ואת המורים המתחילים בפרט. ממצאים מדאיגים אלו מחייבים את קובעי המדיניות לאתר אסטרטגיות לטיפול במורים ללא הכשרה מלאה, בנשירת מורים איכותיים ובשימור ההון האנושי. בנוסף, יש להציע למורים מוכשרים ומלומדים תגמול הולם ותחושת סיפוק מהעבודה ולצמצם פערי שכר בין מורים מתחילים לבין מורים ותיקים. למעשה, כיום, עזיבה של מקצוע ההוראה היא פשוטה עד כדי כך, משום שכל מורה יודע שדרכו חזרה למערכת החינוך סלולה עבורו – אם רק יתחרט ויביע רצון לשוב.

  • תקציר

    חינוך כלכלי מצטייר על ידי מורים כמקצוע שימושי, מעניין וחשוב ללמוד בגיל מוקדם יחסית וחשוב להנחילו לתלמידי כיתות ד' ומעלה. בכוחו של החינוך הכלכלי להדגים לתלמידים כיצד להתנהל נכון מבחינת אזרחות נבונה, התנהגות צרכנית, קנייה מקוונת, ניהול כספים וחשיבה יזמית, ואף להבין טוב יותר את האילוצים היומיומיים של הוריהם ואת מונחי השפה הכלכלית. עם זאת, מורים מעטים גרסו כי המקצוע מתאים יותר לכיתות ז' או ח'. לפיהם, החינוך הכלכלי הינו מקצוע מורכב וגדוש-מידע אשר מצריך מהתלמידים בגרות קוגניטיבית, חברתית ותרבותית, כמו גם רגישות לצדק חברתי ולאי-שוויון.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין