-
סיכום
מחקר זה בוחן את נקודות המבט של גננות ישראליות משלוש אקולוגיות: עירונית, כפרית (מושבים) וקיבוצית ואת האופן בו הן באות לידי ביטוי בפרקטיקה שלהם. נערכו ראיונות חצי-מובנים עם 24 גננות ונותחו באופן תמטי. גננות ישראליות משלוש האקולוגיות אופיינו בכך שראו את הקהילה כממוקדת בילדים אך חורגת מעבר לגן עצמו, בניגוד למקובל בקרב מורים במקומות אחרים בעולם, שם מעורבות הקהילה מוגבלת להורים העוזרים לילדיהם במשימות אקדמיות.
-
תקציר
המאמר בחן את השתתפותן של מנהלות מעונות יום בפרויקטים שמטרתם היא העצמת מעונות היום לגיל הרך (גילאי 3-0). תצפיות וראיונות עומק עם שש מנהלות מעונות שלקחו חלק בתוכנית חשפו תסמינים בעייתיים בתפקידן הבו-זמני כאחראיות על יישום הפרויקט ועל חינוך הפעוטות. המנהלות התקשו לענות על הצרכים החינוכיים של התינוקות, לנהל את הצוות החינוכי של הפעוטון ולהוביל את הפרויקט הקהילתי – ללא הסיוע הנדרש.
-
סיכום
מודל "הלמידה האקטיביסטית" בסמינר הקיבוצים משלב תאוריה ומעשה, פיתוח תודעה ואקטיביזם, דיון בכיתה ומפגש חינוכי מחוצה לה. מודל זה בנוי על קורס אקדמי מלווה, המעניק לסטודנטים בכיתה ידע ושפה תיאורטיים בנושאים כגון צדק חברתי, הפרטה, רב-תרבותיות, מגדר, קיימות, נוער בסיכון, הדרה ועוד. חלק מהקורס בנוי כסדנה שבה הסטודנטים מביאים תיאורי מקרה, דילמות חינוכיות ומידע על הארגונים שהם פועלים בהם ותפקיד המרצה-מנחה הוא להרכיב את המשקפיים התיאורטיים על המעשה החינוכי.
חינוך בקהילה
מיון:
נמצאו 3 פריטים
פריטים מ- 1 ל-3
שימו לב!
ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על
הכפתור בצד ימין