בעלי חיים
מיון:
נמצאו 4 פריטים
פריטים מ- 1 ל-4
  • תקציר

     ילדים עם קשיים רגשיים ובעיות התנהגות (EBD- Emotional Behavior Disorder) שייכים לאחת מהקבוצות בעלות הסיכון הגבוה ביותר לנשירה לפני תום בית הספר התיכון. לעתים קרובות ילדים ונערים אלה מתחנכים בפנימיות. אחת מהפנימיות הללו, "ארובות ירוקות" (Green Chinneys), הממוקמת בניו יורק, השכילה לשלב בעלי חיים בתוך סביבת הטיפול בהצלחה יתרה ובזה ייחודה. "ארובות ירוקות" הוא קמפוס המכיל בית ספר ופנימייה המיועדים לילדים עם צרכים מיוחדים: ילדים על הספקטרום האוטיסטי, ילדים עם בעיות התנהגות, הפרעות נפש ועוד.

  • לינק

    על כל אחד מהשלטים מופיע הכיתוב "בביאליק אוהבים בעלי חיים", לצד ציור של בעל חיים וקוד שאותו מוזמנים המבקרים לסרוק בעזרת סמארטפונים, ולהגיע לתכנים שיצרו הילדים ועוסקים בבעלי החיים שנמצאים באזור: דבורה, דוכיפת, כלב, עורב, פרפר, צרצר ותוכי דררה. השלטים, שיוצרים "שביל דיגיטלי" בגן, נוצרו כיוזמה של בית הספר כחלק מפרויקט עירוני שעוסק בבעלי חיים. "הגן הציבורי" שסמוך לבית הספר מהווה בית גידול לבעלי חיים טריוויאליים למדי, שלא תמיד שמים לב אליהם", אומרת תמר רבינר, מנהלת בית הספר ( לימור דומב).

  • לינק

    ר יוני יהודה, מנהל בית הספר להתערבות טיפולית בעזרת בעלי חיים במכון מגיד בירושלים ומייסד מרכז חוויות", חוות בעלי חיים שוקקת בגוש עציון, מטפל כבר יותר מעשור בילדים ובני נוער הסובלים מליקויים שונים. מפגש עם בעלי חיים, הוא מאמין, יועיל למערכת החינוך כולה. "התלמידים מגיעים היום לבית הספר ואין לנו ולהם רגע אחד שבו עוצרים וחושבים מה אנחנו עושים פה בכלל. אנחנו עושים רק דבר אחד – מעבירים את הזמן כמה שיותר מהר עם ציונים כמה שיותר גבוהים וגומרים את העניין. אין לנו איזו חוויה של התבוננות אל הנפש – איך אני מרגיש? מה עובר עליי? איך מרגיש החבר שלי? מה הולך להיות בעתיד? אני טוען שזה לקוי. שאי אפשר להמשיך ככה. זה מחייב תיקון". השינוי יכול וצריך להתחולל, לדעתו, בפעולה פשוטה: "להכניס כלוב של תוכי לכיתה. אפילו אקווריום עם דגים. לא חשוב מה. העיקר שהתלמיד יגיע בבוקר לכיתה ויחכה לו שם כלוב והוא יצטרך לעצור ולטפל בחיה". ( איתי גודר ) .

  • סיכום

    המאמר מתאר פרויקט בו עובדים סטודנטים פרטנית עם ילדים בכתה ו' כשלכל צוות חיה. המפגש עם בעלי החיים מרגש ומאפשר העלאת תכנים רגשיים ולמידה הנובעת מהענות לצרכי החיה ומניסיון לתת משמעות להתנהגותה. העזרות בצילום מאפשרת תיעוד שבעזרתו ניתן לחזק חוויות של הצלחה, לשחזר התפתחות, למקד התבוננות ולמידה, לעודד דיון ורפלקציה ולרכוש מיומנויות בצילום. הצילום הדיגיטלי מאפשר תהליך יעיל ומשוכלל של תיעוד והנצחה וויזואלית של מפגשים עם בעלי חיים. הצילום הדיגיטלי מאפשר לצלם ולראות תוצאות מידיות במחיר אפסי כמעט, ולכן יכולה המצלמה לשמש כלי רב עוצמה בפרויקטים מעין אלו שתוארו במאמר. באמצעות הצילום אפשר גם לשכלל מיומנויות והתנהגויות. כמו כן מתאפשרת הזמנה לביטוי אישי ולעשייה יצירתית, שכן הצילום נחשב היום לאחד מהמדיומים האמנותיים רבי העצמה. (מיכל מוטרו, עדה סוידובסקי)

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין