במשעולי הגן הדיגיטלי

דומב, ל' (יולי, 2013). במשעולי הגן הדיגיטלי. שיעור חופשי, 104, 25.

בחודש שעבר, הופתעו המבקרים בגן הציבורי הסמוך לבית הספר היסודי "ביאליק" בקרית ביאליק למראה שבעה שלטים צבעוניים חדשים המתנוססים בו.

על כל אחד מהשלטים מופיע הכיתוב "בביאליק אוהבים בעלי חיים", לצד ציור של בעל חיים וקוד שאותו מוזמנים המבקרים לסרוק בעזרת סמארטפונים, ולהגיע לתכנים שיצרו הילדים ועוסקים בבעלי החיים שנמצאים באזור: דבורה, דוכיפת, כלב, עורב, פרפר, צרצר ותוכי דררה.

השלטים, שיוצרים "שביל דיגיטלי" בגן, נוצרו כיוזמה של בית הספר כחלק מפרויקט עירוני שעוסק בבעלי חיים. "הגן הציבורי" שסמוך לבית הספר מהווה בית גידול לבעלי חיים טריוויאליים למדי, שלא תמיד שמים לב אליהם", אומרת תמר רבינר, מנהלת בית הספר.
"המידע עליהם יכול להעשיר את המטיילים בגן. הורים שמטיילים עם ילד יכולים לספר לו על בעלי החיים, להראות לו תמונות וגם להפעיל אותו בעזרת משימות. כל השלטים מצוין שילדי בית הספר הכינו את הפעילות, מה שמקרב את בית הספר אל הקהילה ומעורר סקרנות רבה יותר בקרב הילדים הצעירים", מספרת רבינר.

ההכנה ליצירת השביל הדיגיטלי נעשתה בהנחיית אריאלה לבנברג, במחלקה לסביבות למידה חדשניות שבאגף לחינוך יסודי במשרד החינוך.

לאחר תליית השלטים ביקרו התלמידים בגן אחר הצהריים ונהנו לראות הורים מטיילים עם ילדים קטנים וסורקים את הקוד. "זו הפתעה נעימה", סיפר אחד הפקחים העירוניים שעבד בגן. "הילדים הקטנים התלהבו לראות את המצגות ולשמוע את המידע בקולות של ילדים".

רבינר מוסיפה כי "השימוש באפליקציה מעורר סקרנות, וזה משהו שילדים צעירים שמבקרים בגן עם הוריהם ילמדו וייהנו ממנו". רבינר הגישה את התוכנית לקרן ליוזמות חינוכיות, והיא מקווה לקדם פרויקטים נוספים דומים בעיר בעתיד.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya