מקורות מידע
מיון:
נמצאו 46 פריטים
פריטים מ- 41 ל-46
  • לינק

    כאשר היקף כלי התוכן והכלים המידענים מכפיל את עצמו כל הזמן, נוצר צורך בכלי עזר מועילים היכולים להקל עלינו "הטובעים באוקיאנוס המידע". האוסף הממוין של קישורים בחינוך (מידענות בחינוך) שבנתה המידענית ועורכת התוכן רפאלה בלס מרשת עמל , הנו היעיל ביותר מסוגו בארץ. רפאלה בנתה את השימושון החינוכי-מידעני של הקישורים לפני כמה שנים וממשיכה לעדכן ולתחזק אות. השימושון פורס יריעה שיטתית של כתובות אינטרנט ואתרים מועילים בחינוך. החלוקה של השימושון היא לקטגוריות הבאות: שרתי חינוך , ספריות ומאגרי מידע , אנציקלופדיות ומילונים , לימודים, רשתות וכלים לאנשי חינוך.

  • לינק

    ד"ר יפה אהרוני , מידענית ומומחית למנועי חיפוש מאוניברסיטת תל אביב כתבה סקירה מועילה על מנוע חיפוש ייעודי חדשני לתחומי החינוך . מנוע חיפוש ייעודי זה מבוסס על איחזור ממידע מובנה – כלומר מידע אליו מוצמד מידע-על – תוויות שמסייעות לתוכנה להבין מה הכוונה . כמו כן , מבטיח מנוע חיפוש זה הבטחת איכות של תוצאות החיפוש. הכללתם של מקורות מידע איכותיים בלבד באינדקס מהווה פתרון לבעיה מידענית ידועה.תוצאות החיפוש מוצגות עם מידע נוסף הנוגע לזכויות היוצרים, מקור, לאיזה רמת חינוך מתאים פריט המידע , שפה ולרוב גם תגיות נושא. מידע זה מוצג בשדות קבועים שמצורפים לתוצאות החיפוש: License, Curator, Education level, Language, Subject area. יש לציין שלא תמיד השדות המוצגים כוללים מידע.

  • סיכום

    בשדה יישומי המחשב בחינוך, הולך וגדל השילוב בבלוגים בחינוך ובהוראה. התפתחות זו נובעת מכמה גורמים חשובים, ביניהם מחוללים ידידותיים יותר להפקת הבלוגים (גם בעברית), אך מעבר לזה, עדויות מחקריות מצביעות על כך ששילוב בלוגים בהוראה ובלמידה – מגביר את המוטיבציה של התלמידים יותר משימוש בפורומים מקוונים. הקובץ הנוכחי , שנאסף ונערך ע"י צוות מרכז המידע במכון מופ"ת , כולל מבחר של מקורות מידע על תופעת הבלוגים בחינוך מתוך פורטל מס"ע אך גם ממאגרי מידע אקדמאיים בחו"ל. מקורות המידע שנאספו מוינו ואורגנו בשלושה צירים עיקריים : א. רציונאל, תפיסות ותיאוריות ב. דגמים ודוגמאות מהשדה . ג. הערכה ושיקולי הערכה של בלוגים בלמידה ובהוראה. הקובץ הוכן במאי 2009 כחוברת מקורות מידע לקורסים אקדמאיים בחינוך המוקדשים ללמידה מקוונת ול-WEB 2.0 .

  • לינק

    ד"ר אילנה מודלינגר מביה"ס לחינוך באוניברסיטה העברית השלימה לאחרונה ( דצמבר 2008 ) את השידרוג והעדכון של אתר האינטרנט תומך הלמידה שלה. מלבד שדרוג ועיצוב מחדש של האתר המעולה היא השלימה את הפרק על לקויי הלמידה של המבוגרים והוסיפה פרק על ההתמחות ההמיספירות. האתר המעודכן של ד"ר אילנה מודלינגר מציג את ההגדרות ואת התסמונות של ליקויי למידה. פרק מקיף סוקר את כישורי הרקע של הלמידה ואחר דן בקשיים החברתיים שסובלים הלומדים ליקויי הלמידה, דרכי הטיפול החינוכי בילדים אלה וסוגיית שילובם בכיתה הרגילה .

  • לינק

    המורה והמחנכת מרי בת' הרץ מציגה בבלוג שלה את הספרים שהשפיעו בשנה האחרונה על ההוראה ודרכי ההוראה שלה. בין הספרים שהיא סוקרת ברשימתה המושכלת והמרתקת ניתן למצוא המלצות על מדריך ליישומי תקשוב בלמידה ובהוראה של המחבר סטיב ג'ונסון ( ספר מועיל מאד שראוי היה לתרגמו לעברית) , אסופת מאמרים אודות שילוב אחר של תכנון לימודים בהוראה מתוקשבת ( Heidi Hayes Jacobs). ספר נוסף הנכלל ברשימה : הוראה ולמידה מבוססת פרויקטים באמצעות כלים מתוקשבים. ואחרון אחרון חביב :" אל חשש: היתרונות של הפייסבוק לשילוב בהוראה ובלמידה בביה"ס" . ברשימה נכללים גם כמה ספרים בתחומי הפדגוגיה הקונסטרוקטיביסטית.

  • לינק

    המשקל של ציטוטים ומראי מקורות המבוססים על מקורות מידע באינטרנט הולך וגדל במחקרים ובמאמרים המתפרסמים כיום ולאור זאת החליטו ב- APA לנסח כללים מעודכנים לציטוט של מקורות מידע אלקטרוניים. המהדורה החדשה של מדריך APA לציטוט רפרנס אלקטרוני הוא המדריך המעודכן והמוסמך לדרכי רישום וציטוט של מקורות מידע אלקטרוניים ותדפיסי מאמרים באינטרנט. המהדורה של 2007 כוללת לא מעט שינויים, כללים והנחיות מעודכנות לציטוט של סוגי מקורות מידע אלקטרוניים במחקרים ובמאמרים.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין