כוונות לעזוב את ההוראה בישראל: מורים לעומת מורות
- נשים באופן טיפוסי רואות בעמיתותיהן קבוצת התייחסות ולכן יש להן ציפיות נמוכות יותר לקבלת גמולים חיצוניים בהשוואה לגברים.
- נשים רואות עצמן פחות ראויות לגמולים מאשר גברים (Lilly, et al., 2006), ולכן הן משלימות עם אי-שוויון על בסיס מיני בגמולים ובתנאי עבודה.
- גברים נוטים לגלות שביעות רצון מתוצרים /מתוצאות ולכן עשויים להתמקד יותר בעניינים של הוגנות הקשורים אליהם.
- בפתרון בעיות מוסריות גברים משתמשים באוריינטציה של צדק המאופיינת בשיקולים של הוגנות ושוויון, בעוד שנשים מתמקדות בהוגנות של תהליכים (Foley et al., 2005, Gilligan, 1982).
ביבליוגרפיה
Asdigian, N.L., et al., (1994). General differences in distributive justice: the role of self-presentation revisited. Sex Roles, 30(5-6), 303-319.
Barrick, M.R., & Zimmerman, R.D. (2005). Reducing voluntary avoidable turnover through selection, Journal of applied Psychology, 90, 19-166.
Blau, G., et al., (2005). Testing for time based correlates of perceived gender discrimination, Journal of Allied Health, 34(3), 130-137.
Costa, P. T., et al., (2001). Gender differences in personality traits across cultures: robust and surprising findings? Journal and Personality and Social Psychology, 81, 322-331.
Foley, S., Hang-yue, N., & Wong, A. (2005). Perceptionsof discrimination and justice, Group & Organization Management, 30(4), 421-450.
Gilligan, C. (1982).In a different voice: Psychological theory and women’s development, Harvard University Press, Cambridge, MA.
Kwon, J.W. (2006). Distributive and procedural justice for predictors for organizational outcomes in Korea and Malaysia: an integrative model, The Business Review, 5, 253-257.
Lampert, E., & Hogan, N. (2009). The importance of job satisfaction and organizational commitment in shaping turnover intent, Criminal Justice Review, 34(1), 96-118.
Lilly, J.D., et al., (2006). A gender-sensitive study of McClelland’s needs stress and turnover intent with work – family conflict, Women in Management Review, 21(8), 662-680.
Nelson, Z.C. (2005). Personality-based selection, voluntary turnover and demographic variables: an applied study, unpublished doctoral dissertation Department of Psychology, DePaul Uni. Chicago, IL.
Pillai, R., Williams, E.S., & Tan, J.J. (2001). Are the scales tipped in favor of procedural or distributive justice? The International Journal of Conflict Management, 12(4), 312-332.
Rosenblatt, Z., & Shirom, A. (2006). School ethnicity and governance influence on work absence of teachers and school administrators, Educational Administration Quarterly, 42(3), 361-384.
Smylie, M., & Miretzky, D. (2004). Developing the teacher workforce, University of Chicago Press, Chicago, IL.
Tata ,J. (2000). Influence of role gender on the use of distributive versus procedural justice principles, The Journal of Psychology, 134(3), 261-268.
- נשים באופן טיפוסי רואות בעמיתותיהן קבוצת התייחסות ולכן יש להן ציפיות נמוכות יותר לקבלת גמולים חיצוניים בהשוואה לגברים.
- נשים רואות עצמן פחות ראויות לגמולים מאשר גברים (Lilly, et al., 2006), ולכן הן משלימות עם אי-שוויון על בסיס מיני בגמולים ובתנאי עבודה.
- גברים נוטים לגלות שביעות רצון מתוצרים /מתוצאות ולכן עשויים להתמקד יותר בעניינים של הוגנות הקשורים אליהם.
- בפתרון בעיות מוסריות גברים משתמשים באוריינטציה של צדק המאופיינת בשיקולים של הוגנות ושוויון, בעוד שנשים מתמקדות בהוגנות של תהליכים (Foley et al., 2005, Gilligan, 1982).