הבנת ההשפעה של למידה מקוונת על הביצוע של הפרט: התפקיד של אוריינות דיגיטלית

Mohammadyari, Soheila; Singh, Harminder. "Understanding the effect of e-learning on individual performance: The role of digital literacy", Computers & Education, Mar2015, Vol. 82, p11-25.

עם ההפצה של כלי ווב 2.0 קלים לשימוש, כגון הקלטות קול (podcasts), בלוגים וויקי (wikis), למידה מקוונת הפכה למנגנון פופולרי לאימון של הפרט. בעוד שפרטים עושים שימוש בכלים אלה בתקווה שהאימון שלהם ישפר את הביצועים שלהם, קשר זה איננו בגדר נתון.

מאמר זה מציע שרמת האוריינות הדיגיטלית של הפרט משפיעה על הביצוע שלו דרך ההשפעה שלה על הביצוע שלו ועל הציפיות למאמץ.

כדי להסביר את ההשפעה של אוריינות דיגיטלית על הכוונה של הפרטים להמשיך את השימוש בלמידה מקוונת ועל הביצוע שלהם, המחברים משלבים את המושג של אוריינות דיגיטלית בתיאוריה מאוחדת של קבלה ושל שימוש בטכנולוגיה (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology), ובוחנים את המודל שלהם תוך שימוש בנתונים מסקר שנערך בניו זילנד בקרב רואי חשבון העובדים בחברות קטנות ובינוניות.

התוצאות מציינות שקשרים אלה נמצאו משמעותיים: אוריינות דיגיטלית על הביצוע של המשתמשים ועל הציפיות למאמץ, הציפיות לביצוע על הכוונות של המשתמשים להמשיך להשתמש בכלי ווב 2.0, והכוונה להמשיך על הביצוע.

ממצאים אלה מציעים שהאוריינות הדיגיטלית של הפרט מסייעת לשימוש בלמידה מקוונת ויש לשקול אותה בעת בחינת ההשפעה של האחרונה על הביצוע.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya