אמפתיה בחינוך

שלמה קניאל , אמפתיה בחינוך , חינוך באהבה , סדרת "כליל" , מכון מופ"ת, 2013

אמפתיה משמעה להרגיש ולהבין את עולמו האישי של הילד או החניך הנתון במצוקה, ולהעניק לו תמיכה ואהבה. הספר אמפתיה בחינוך – חינוך באהבה מיועד לקוראים (מורים, הורים ועוד) האמורים להתייחס באמפתיה לתלמידיהם או לילדיהם כחלק מהתהליך החינוכי שלהם. יש בו שילוב של חומר מדעי-פסיכולוגי עם הדרכה מעשית, וכן סגנון מדעי עם סגנון שווה לכל נפש.

הנושאים העיקריים בספר הם: המושג אמפתיה והיסודות הערכיים שלו; מערכת הלחצים והמשברים המְפֵרים את האיזון הנפשי של הזקוק לאמפתיה; מרכיבי האישיות של החניך ופרשנותו את הלחצים המעיקים עליו; השלבים והעקרונות המרכזיים בתהליך האמפתי שנועד להחזיר את החניך לאיזון נפשי, קרי לשליטה בניהול העצמי, בעולם הרגש והמחשבה שלו, בהתנהגותו ועוד; דרכים בהוראה ובלמידה של אמפתיה. נוסף על כך יש בספר שאלות שכיחות של מורים המפעילים אמפתיה ובצִדן עיקרי התשובות עליהן.

שלמה קניאל הוא פרופסור-חבר בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר-אילן וראש החוג לחינוך במכללת אורות ישראל. מומחה בין-לאומי בתחומים אלה: חינוך לחשיבה, תהליכי למידה וקבלת החלטות, דרכי הערכה ומדידה, אבחון וטיפול בלקויי למידה. פרופ' קניאל ערך מחקרים בתחומים שונים ופרסם עשרות מאמרים וספרים, ביניהם הפסיכולוגיה של השליטה על התודעה, בהוצאת אוניברסיטת בר-אילן; אסטרטגיות למידה (ללמוד איך ללמוד), בהוצאת מט"ח; פעולות התודעה (טקסונומיה של פעולות חשיבה), חינוך לחשיבה וכן קבלת החלטות – שלושתם בהוצאת רמות, אוניברסיטת תל-אביב. כמו כן שימש כסגן נשיא בארגון בין-לאומי לחינוך קוגניטיבי, כפרופסור-אורח באוניברסיטאות שונות בארצות הברית ובדרום אפריקה, והנו חבר במערכות של עיתונים מדעיים.

לקטלוג ההוצאה לאור במכון מופ"ת

תוכן עניינים ומבוא כללי

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya