MOODLE כתשתית לפיתוח תהליך חקר מידעני

רותי סלומון, מטובות המומחיות לסביבת MOODLE בישראל, מציגה את סביבת ניהול ההוראה והלמידה MOODLE כתשתית שעליו המורה יכולה לבנות , לפתח וללוות חקר מידעני עם כיתתה. היא יכולה ליישם זאת בדרכים שונות ומגוונות מכיוון שב MOODLE ישנם כלים שונים המאפשרים להשתמש בהם כדי לפתח תהליכים פדגוגיים שונים. בסקירה מאירת העיניים מציגה רותי סלומון 2 תהליכים מידעניים שפותחו במערכת ה-MOODLE על ידי מורות המלמדות בבתי ספר יסודיים ( רותי סלומון) .

ראה הסקירה המלאה כקובץ PDF בסרגל המידע מצד שמאל   "חומרים נוספים"

הערה והארה :

במערכת MOODLE יש יישום של מסד נתונים מאפשר לך להגדיר שדות, לאסוף נתונים מכל המשתתפים, ולהחליט באיזה צורה הרשומות יוצגו.
ראה לדוגמה את מאגר החומרים למורה מקוון שפיתחו המדריכים בראשון לציון

המורים בונים מסדי נתונים לקליטה של מידע מכל הסוגים : מיצירה של תעודת זהות לבעל חיים
ועד לניתוח הגירה פנימית וחיצונית על פי הנתונים בידי תלמידי שכבה מסוימת בבית ספר


    לפריט זה התפרסמו 9 תגובות

    הי עליזהישנם מספר ארגונים שמספקים סביבת מוודל לבתי ספר תמורת תשלום שנתי. זה נע בערך 3500 ש"ח לשנה.ברגע שאת רוכשת את השירות המורים יכולים להתחיל לפתח סביבות למידה.הגופים שאני מכירה הם "איגל מערכות" בפ"ת, או "תיק-תק" ברמת גן. יש עוד, תנסי קצת לברר או לעשות סקר שוק.קחי בחשבון, שהעלות המשמעותית היא לא על התשתית, אלא על הטמעה והדרכה. מוודל זה כלי שצריך ללמוד טוב כדי לדעת להשתמש בו בצורה משמעותית בבנייה של תהליכי למידה מתוקשבים.בהצלחה!אם יש לך שאלות נוספות את מוזמנת לפנות אישיתרותי

    פורסמה ב 13/09/2011 ע״י רותי סלומון

    רותי שלום,אעביר בשנה זו השתלמות בשילוב כלים מתוקשבים בהוראת מתמטיקה בחט"ב.האם יש דרך לשלב את moodle כסביבת למידה למורים?

    פורסמה ב 15/09/2011 ע״י מירטה לוין

    הי מירטה, אני לא מספיק יודעת אם יש גופים בצפון שמספקים מוודל למורים.באזור המרכז יש לא מעט, פ"ת, רחובות, רעננה, באזור השומרון ועודבכל המקומות האלה יש אפשרות למרצה להשתמש במערכת מוודל לניהול השתלמות. את פשוט צריכה להתקשר למרכז ההנחיה אצלכם ולעשות קצת תחקיר כדי לבדוק אם קיים באזורכם מערכת. בהחלט יתכן שכן.בהצלחה רבה רבה!

    פורסמה ב 19/09/2011 ע״י רותי סלומון

    האם ניתן לקבל רשימת כלים מקוונים חופשיים שניתן להטמיע אותם במערכת ה- moodle ?תודותניבה.

    פורסמה ב 05/01/2012 ע״י ניבה פרי

    הי ניבההנה קישור לרכיבים מגויירים (מתורגמים לעברית) למערכת Moodlehttps://github.com/nadavkav/RTL-BIDI-Hebrew-Moodle-Pluginsבהצלחה!

    פורסמה ב 05/01/2012 ע״י רותי סלומון

    רותי שלוםבביה"ס בו אני מלמדת קיימת מערכת תקשוב וממנה התחברות למודלאבקש לשאול:1. כיצד ניתן לקיים "שיעורים פרטיים" במערכת המודל?2. כיצד ניתן להצטרף להשתלמות במודל?תודה, לינדה

    פורסמה ב 04/02/2012 ע״י לינדה סלום

    הי לינדהאת ודאי מדברת עם מערכת מוודל של משוב.יש אפשרות לקיים שיעור פרטים באמצעות רכיבים שמותקנים בתוך מערכת המוודל. תלוי מי מנהל את המוודל. לדעתי במוודל של משוב ישנו רכיב בשם big blue button שמאשר ניהול מפגשים סינכרוניים.בעוד כמה ימים אני עומדת להעביר השתלמות למורים נבחרים שבהמשך יהיו אלה שילוו את בתי הספר ויציעו שירותי הדרכה.כדאי לך לדבר עם מירה המאירי, מנכ"לית משוב ולהתייעץ איתה על הדרכה אפשרית עבור הצוות שלכם.מתקיימים מדי פעם גם השתלמויות בפסגות השונות.אם את מעוניינת פרטים נוספים אנא פני אלי במייל ואנסה להפנות אותך

    פורסמה ב 09/02/2012 ע״י רותי סלומון

    אני רוצה להכניס את מערכת למידה מקוונת לבית הספר שלישמעתי שבמשו"ב יש כזאת פונקציהאשמח אם תעדכני אותי

    פורסמה ב 21/10/2012 ע״י אילן תם

    שלום אילןאכן למשוב יש מערכת כזאת והם מעניקים אותו לבתי הספר שעובדים איתם.אני עבדתי עם המערכת שלהם והוא בסדר גמור. אם אתם עובדים עם משוב כדאי לפנות אליהם.

    פורסמה ב 22/10/2012 ע״י רותי סלומון
    מה דעתך?
yyya