מדוע בוגרי מכללות להוראה לא מלמדים: שחיקת מורים והפער בין תיאוריה ופרקטיקה

מאת: John Trent

Trent J. (2019) Why some graduating teachers choose not to teach: teacher attrition and the discourse-practice gap in becoming a teacher, Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 47:5, 554-570

שחיקת מורים היא בעיה ארוכת שנים המלווה את מערכות החינות במדינות רבות ברחבי העולם. מאחר ששחיקה היא תופעה שכיחה יותר בקרב מורים הנמצאים בשלבים המוקדמים של קריירת ההוראה, נעשו מאמצים רבים והושקעו משאבים על מנת לשמור אותם במערכת, במיוחד באמצעות תהליכי חונכות ותוכניות תמיכה יעילות שיושמו ומיושמות בבתי הספר. פחות ידוע, לעומת זאת, על תפיסותיהם וחוויותיהם של בוגרי הכשרת המורים הראשונית (Initial teacher education) שבוחרים עם סיומה לא להיכנס לבתי הספר כמורים, ולכן לא נהנים מחונכות, תמיכה וסיוע, וכתוצאה מכך מהווים למעשה אבדה למקצוע, אולי לנצח.

מאמר איכותני זה מציג חקר מקרה שבחן את מניעיהם של קבוצה אחת של בוגרי תכנית הכשרה ראשונית בהונג קונג, שבחרו לא ללמד עם תום הלימודים. באמצעות מתודולוגיה המבוססת על ראיונות עומק ותיאוריה מעוגנת בשדה העוסקת בבניית זהות של מורים, המחקר חשף כיצד המשתתפים נאבקו למען בניית זהות מקצועית מועדפת, בפרט במהלך שלב ההתנסות (פרקטיקום) בהוראה, ומה היה התפקיד שמילא שלב זה בהחלטתם לא להיכנס למקצוע ההוראה.

המאמר רלוונטי במיוחד עבור מורי מורים ועשוי לסייע להם להבין כיצד לתמוך באופן יותר יעיל בסטודנטים להוראה בשעה שהללו מתמודדים, שוקלים ונאבקים על בניית זהותם המקצועית.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת

תובנות למניעת שחיקת מורים

מחקר ראשוני: עלייה בנשירה של מורים חדשים לאחר "אופק חדש"

הקשר בין נשירת מורים בשנתיים הראשונות וגורמי שחיקה: מחקר חדש באוסטרליה

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya