תרומת פינות המשחק בגן הילדים להתפתחות הילד

למשחק בגיל  הרך  חשיבות רבה ותרומה משמעותית להתפתחות תקינה לא זאת בלבד שהוא הכרחי אלא שלא ניתן לדלג עליו כי הוא הדרך האפקטיבית ביותר וכמעט היחידה ללמידה משמעותית. ובהזדמנות זו ניתן להזכיר שהאחריות ללמד ילד אינה רק של המבוגרים אלא של הילד עצמו. לילדים יכולות למידה גבוהות וכל שצריך לעשות הוא לאפשר להם משחק חופשי תוך הענקה של תחושת ביטחון שהם מסוגלים לשחק וללמוד לבדם עם עצמם.

השאלות המידיות שעולות עם הדיון בנושא המשחק הן הבאות: מהי התרומה של פינות המשחק בגן הילדים? מדוע ילדים כל כך נהנים לשחק בהן? האם המשחק מעכב את התפתחות הילד בכך שהוא מאבד זמן לימודים יקר? האם יש להפסיק את משחק הילד בפינות המשחק כדי שיעסוק בפעילות לימודית? האם יש להגביל את המשחק החופשי (לזמן קצוב, ולשעות הפעלה מסוימות ). 

המשחק בפינות הגן תורם כאמור להתפתחותו הקוגניטיבית, חברתית, רגשית וגופנית של  הילד. הילד משלב במשחק פעילות, יצירה, הנאה וחשיבה תוך הפעלת דמיון עשיר, חסר גבולות. דרכו מתפתחים כושרי תפיסה והבנה קוגניטיביים, המובילים לחשיבה מדעית אשר  ממנה צומחת חשיבה סיבתית. המשחק מאפשר שיפור מיומנויות חברתיות, הפנמת נורמות  וכללי התנהגות חברתית והתנסות ביישומם  מאחר והמשחק הוא צורך רגשי עצום של הילד הוא מבטא דרכו את פחדיו, נותן דרור לרגשותיו, מזדהה עם מושא חיקויו תוך גיבוש דימויו וזהותו העצמית. גם שפתו של הילד מתפתחת במשחק והוא לומד במהלכו מילים חדשות המגדילות את אוצר מילותיו ומשפרים בכך את כושר ביטויו. התקשורת המילולית בין הילדים מחייבת את הילד לשלוט בשפה  היטב, לשוחח בצורה מדויקת והופכים את תקשורתו ליעילה יותר. כמו כן למשחק תרומה בפיתוח מיומנויות גופניות של הילד וקואורדינציה.

להמשך המאמר ....


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    אין אפשרות לפתוח את המאמר זה נותן שגיאה..

    פורסמה ב 23/12/2023 ע״י רחלי חזן

    מאמאר הינה חשוב לעסוק עבודה רוצה מאמר שלם

    פורסמה ב 11/11/2022 ע״י חנין נסאר

    תודה על המאמר צרפתי אותו כמאמר חובה לסטודנטיות שלי הלומדות קורס בנושא המשחק בגן הילדים.נושא כל כך חשוב שלצערי לא מקדישים לו די זמן במכללות.תודהדינה

    פורסמה ב 10/11/2006 ע״י דינה פרג'ון קדוש
    מה דעתך?
yyya