תצלמו את התלמידים בכיתות, בקרוב זה יהיה שייך להיסטוריה

יעקב הכט עומד כיום בראש ארגון "רשת ערי חינוך" שמבצעת מהפכות עירוניות בישראל . יעקב הכט (54), אחד מגדולי אנשי החינוך, חושף את תמונת העתיד וממליץ להורים: "תהיו אמיצים, אל תפעלו בצורה אוטומטית"

"להערכתי, אנחנו רגע לפני המהפכה. הדוגמה הטובה היו דבריו של נשיא אוניברסיטת פרינסטון לפני כחודשיים: 'היכונו, הצונאמי בדרך', והוא התכוון לכך שכל הקורסים מהסמסטר הבא יהיו און ליין ובחינם וזה לוקח את כל האקדמיה למקום חדש לגמרי. המאפיין הגדול של המהפכה הוא שכולם מפקפקים".

"הילדים הם המנוע להתחדשות עירונית"
"איש חינוך כמו הכט לא ינוח ולא ישקוט, וכהמשך ישיר לפיתוח מודל פורץ דרך בחינוך הוא הקים לפני כשנתיים את "רשת ערי חינוך" – ארגון המונה כ-35 אנשי חינוך, היי-טק, צבא ועוד, הפועל מול הרשויות המקומיות. כיום פועלות תחת "רשת ערי חינוך" הרשויות: ירוחם, בת ים, טבריה, חדרה, נתניה, טירת הכרמל, קריית חיים ועמק המעיינות. האידיאל שעומד מאחורי הארגון, הזוכה לתמיכת הפדרציה היהודית בניו יורק, הוא הפיכת מערכת החינוך ככלי חשוב בפיתוח עיר, ולהיפך: העיר ככלי חשוב בפיתוח מערכת החינוך. "כל ילד צריך לצמוח דרך אזורי החוזקה שלו. זה חוזר על עצמו כמנטרה חשובה: בני האדם צריכים לצמוח מאזורי החוזק שלהם. גם לבית ספר הכי טוב בעולם יהיה מאוד קשה ליצור ל-500 תלמידיו 500 תכניות למידה שונות,לכן הגיע הרעיון: בואו נראה בעיר כולה בית ספר אחד גדול. נשתמש בכל המשאבים של העיר לקידום כל תלמידיה בבתי הספר השונים.

לראיון המלא עם יעקב הכט

אתר ערי חינוך באינטרנט

על מיזם ערי חינוך בויקיפדיה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya