תלמידים הסובלים מ ADHD ולמידה בסביבה ממוחשבת/מתוקשבת

נתונים שהגיעו לאחרונה מארה"ב מגלים כי תלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD) מצליחים יותר בסביבת למידה מקוונת באינטרנט. הממצאים שהוצגו ע"י רשת בתי הספר המקוונים Insight Schools מצביעים על כך כי התלמידים שאובחנו כבעלי ADHD מתפקדים היטב בסביבת למידה מתוקשבת גמישה ומותאמת אישית בהשוואה למסגרות הלמידה הרגילות בבתי הספר שם הם נתקלים בקשיים רבים ו35% מהם נושרים בסופו של דבר מהמסגרות הרגילות.
 
גם מומחים בישראל לליקויי למידה סבורים כי תוכניות הוראה הנעזרות במחשב נראות כמתאימות להעסקת התלמידים הסובלים מבעיות קשב/ מוסחות וליקויי מוטיבציה. תוכניות אלו כוללות בדרך כלל מטרות ויעדים ברורים, הדגשה של חומר חשוב, משימות פשוטות, משוב מיידי עבור ביצוע מדויק, והרבה מהן, כנראה היעילות שבהן, מעוצבות כמשחק.
 
ראה גם :
 
שילוב המחשב בהוראת ילדים לקויי למידה
 השימוש במחשב עדיין אינו הופך אותם לשווים לילדים רגילים אלא שנקודת המוצא שלהם בהוראה ממוחשבת מתעלמת מיכולתם ההתחלתית, והרקע הסוציו-אקונומי שלהם. הגורמים שיקבעו את הצלחתם יהיו מוטיבציה ומעורבות בין-אישית. מחקרים מראים שאימון ילדים הסובלים מתסמונת הפרעה בקשב וריכוז, בעזרת מחשב, שיפר ליקויים בתחומי זיכרון וניהול משימות (רבינר, 2005) . שיפורים אלו נראו מיד בתום האימונים ונמשכו גם 3 חודשים לאחר הפסקה מוחלטת של האימונים. בנוסף לכך, ההורים דיווחו על הפחתה משמעותית בסימפטומים האופייניים ל-ADHD.  
 
 
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אני מדריכה לשילוב המחשב במתיאות.אשמח אם תפנו אותי לעוד מאמרים בנושא ועדיף בעבריתתודה יעל

    פורסמה ב 25/05/2011 ע״י יעל שמילוביץ
    מה דעתך?
yyya