תכנית להכשרת מורים באמצעות למידה מקוונת מול תכנית הכשרת מורים מסורתית

Robin Chiero and Paul Beare. "An Evaluation of Online-Learning versus Campus-Based Teacher Preparation Programs".Merlot Journal of Online Learning and Teaching, vol. 6, no. 4. December 2010.

הכשרת מורים חדשים באופן בו יוכלו לתת מענה הולם לצרכים המשתנים של בית הספר אינה משימה פשוטה כלל ועיקר. לפי קרול (Carroll, 2007), מורים חדשים רבים עוזבים את המקצוע מפני ששיטות ההוראה אותן למדו בתכניות ההכשרה השונות עדיין אינן מותאמות לימינו אלו, ונשענות על מסורת מיושנת שהולכת והופכת בלתי רלוונטית מיום ליום.

מכאן נשאלת השאלה – האם תכנית מקוונת באינטרנט הכשרת מורים תוכל לסייע ולהעניק למורי העתיד את הידע והכישורים הנדרשים להם בכדי להתמודד עם האתגר?

על מנת לבחון סוגיה זו, ערכו החוקרים מחקר השוואתי בארה"ב שכלל בחינה של תכניות הכשרה מקוונות ותכניות הכשרה מסורתיות למורים במערכת אוניברסיטאית ענפה, הכוללת 23 קולג'ים ובתי ספר לחינוך. איסוף הנתונים נתבצע בין השנים 2003-2009, והתבסס על ההערכות השנתיות בדבר ביצועי המתלמדים להוראה במערכת האקדמית.

מממצאי המחקר עולה כי הדירוגים של תכנית ההכשרה המקוונת היו גבוהים יותר באופן עקיב וניכר מאלו של תכנית ההכשרה המסורתית. המחקר הנוכחי תורם לבסיס הידע אודות שיטות הוראה ולמידה מקוונות חדשניות במגוון אופנים. ראשית, המחקר גיבש ממצאיו לאור בנייתה של תכנית הכשרה שלמה, ולא בהתייחס לקורס בודד בלבד, כפי שנהוג במרבית המחקרים המהווים את גוף הספרות בנושא. בנוסף, החוקרים ביצעו איסוף נתונים מקרב סטודנטים רבים על פני תקופה ארוכה בת שבע שנים. כל זאת אפשר בידי החוקרים להציע מגוון מאפיינים שעשויים להיות חיוניים לעיצובה של תכנית הכשרת מורים מקוונת יעילה ומוצלחת.

למאמר המלא באנגלית ..

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya