תכנון לעמידה בהרחבת הכמות של לומדים מקוונים: בחינת ההנעה של אנשי סגל ללמד באופן מקוון

Wright, James M. "Planning to Meet the Expanding Volume of Online Learners: An Examination of Faculty Motivation to Teach Online", Educational Planning, 2014, Vol. 21 Issue 4, p35-49.

מחקר בשיטות מעורבות שימש כדי לחקור את הגורמים שמניעים ומעכבים את אנשי הסגל ללמד באופן מקוון.

במחקר השתתפו 363 אנשי סגל מאוניברסיטה גדולה, הנמצאת בפרבריה של מדינה בדרום מזרח ארה"ב, שענו על סקר.

ארבעה עשר אנשי סגל רואיינו תוך שימוש במסגרת תיאוריית דיפוזיית החידושים (Innovation Diffusion Theory) (Rogers, 2003) ותיאוריית המסוגלות העצמית (Bandura, 1986).

הממצאים הראו שנוחות וגמישות הם הגורמים המניעים העיקריים להוראה מקוונת, כמו גם היכולת  להגיע לטווח רחב של לומדים מגוונים.

יחד עם זאת, הזמן והמאמץ הרבים שנדרשו כדי ללמד באופן מקוון הוכחו כמכשולים עיקריים לאימוץ הוראה מקוונת. בנוסף, המשתתפים הביעו דאגה לגבי יושרה אקדמית והביעו עמדה שלילית לגבי איכותה של הוראה מקוונת.

ממצאים אלה מועילים כדי להנחות מכללות, אוניברסיטאות וארגונים אחרים הרוצים לאמץ הוראה מקוונת או יוזמות טכנולוגיות אחרות.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya