תיאוריה ומעשה בקורס להוראת המדעים למורי בית הספר היסודי.

Lacueva, Aurora. Theory and practice in a science education course for elementary teachers. Educational Action Research, Jun2014, Vol. 22 Issue 2, p196-220, 25p, 5 Charts

במחקר פעולה זה, עשה החוקר אנליזה של אינטגרצית תיאוריה- מעשה בהכשרת מורים בהקשר להוראת מדע וטכנולוגיה (S&T), Science and technology, בהוראת קורס מתודולוגי המיועד לפרחי הוראה לבית הספר היסודי. הקורס תוכנן, התפתח והוערך, תוך שהוא לוקח בחשבון את היחס הזה כאחד הצירים העיקריים שלו.

מבט על התוצאות מראה שהצעת המחקר הזאת מטפחת התקדמות באינטגרציה תיאוריה- מעשה ומגרה את הסטודנטים לרפלקציה ומחקר. באמצעות דוחות כתובים והצגות בעל פה, הסטודנטים קשרו את הרפלקציות שלהם על מדע וטכנולוגיה בהקשר הצמידות שלהם להתנסות מקצועית. הם גם אספו והציגו מקורות ופעילויות שהם מצאו אותם מתאימים וברי תועלת להוראה, תרגלו את השימוש בכמה עזרי הוראה, קיטים, בנושאי מדע וטכנולוגיה, קראו וחלקו מידע חדש בנושאי מדע וטכנולוגיה שהתפרסם באמצעי התקשורת השונים. בנוסף לכך הם עשו סימולציה לפרוייקט למידה בבית הספר ועשו עליו רפלקציה. כמו כן, הם הכינו שלושה מאמרים כתובים על מדע וטכנולוגיה בקישור לקריאה ודנו בהם.

במאמר זה, החוקר מפנה את הקורא להישגים וקשיים אשר עלו במשך התהליך והוא דן בהם בהתייחס לממצאים מחקריים אחרים בשטח זה ולהיבטים תיאורטיים שצריכים להילקח בחשבון. החוקר מתכוון להמשיך ולהרחיב בלימוד הנושא.

המאמר סוכם מאנגלית ע"י ד"ר גילה אולשר ממכון מופ"ת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya