תופעת הקורסים המתוקשבים מסוג MOOC , האם השיבוש יגיע גם לאקדמיה?

תופעת הקורסים המתוקשבים מסוג MOOC זוכה להתפעלות ולכותרות רבות בארה"ב וגם בעולם, אבל ג'יי הורוויץ במבט ספקני וחקרני אינו מתרשם מכך. "קורסי ה MOOC שבכותרות היום אמנם פתוחים במובן של כל אחד יכול להירשם, אבל ביתר מאפייניהם מדובר בקורסים די סגורים – תכני הלימוד נקבעו מראש ותפקיד הנרשם הוא בסך הכול לרכוש את הדעת המוצעת לו דרך הרצאות מוקלטות. "חשתי שההצלחה היא גם הצלחה של ההוראה המסורתית, הנצחת מודל של הוראה שאפשר היה לקוות שישתנה בעקבות התקשוב. אין זה השיבוש לו ייחלתי".

למאמרון של ג'יי הורוויץ

האם השיבוש יגיע גם לאקדמיה?

הבהרה קצרה לפני בדיקה נוספת של הMOOC

ראה גם :

The Year of the MOOC
Massive Open Online Courses Are Multiplying at a Rapid Pace ...

הטקסונומיה של קורסים מתוקשבים מסוג MOOC

ההתפתחות המהירה של קורסים מקוונים פתוחים מסוג רב-שותפים (MOOC) - כמה אבחנות

המאפיינים של קורסים אקדמאיים מתוקשבים פתוחים מסוג MOOC

לקחים מהשתתפות בקורס מקוון פתוח רב- שותפים –קורס מפר"ש ( דלית לוי , מכללת סמינר הקיבוצים) , מטרת מאמר זה לשפוך אור על סוג חדש של למידה המתרחש במהלך השתתפות בקורסים גלובליים המתנהלים בסביבה מקוונת פתוחה ורבת שותפים, להלן סביבת מפר”ש. בקורס כזה משתתפים לומדים מכל העולם, אשר נחשפים במסגרתו לאוקיינוס של ידע ושל קישורים בין פריטי ידע, ומנווטים בתוכו את דרכם האישית. המאמר מציג בקצרה את גישת הקישורנות – Connectivism כמסגרת ללמידה כזאת, ומתאר את המבנה של קורס PLENK 2010. לאחר מכן יפורטו ארבעה לקחים שנלמדו ממעורבותה של המחברת כלומדת בקורס .

למצגת של ד"ר דלית לוי

MOOC – יומן חוויות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya