תהליך אימוץ אסטרטגי אוניברסיטאי של סביבת למידה מקוונת המתאימה ללמידה מבוססת בעיות (PBL): מחקר גישוש אקספלורטיבי

Blackburn, Greg. A university's strategic adoption process of an PBL-aligned eLearning environment: an exploratory case study. Educational Technology Research & Development. Feb2017, Vol. 65 Issue 1, p147-176.

רבות נכתב על ההבטחות והסכנות של טכנולוגיה בחינוך. מאמר זה מציג מחקר אמפירי שחוקר כיצד הטכנולוגיה יכולה למלא תפקיד מכריע בלמידת סטודנטים וכיצד צוות ההוראה יכול לאמץ גישות חדשניות מבוססות-טכנולוגיה ביצירת משאבי למידה מבוססי בעיות (problem-based learning) מקוונים ואינטראקטיביים, המאפשרים לסטודנטים אינטראקציה עם בעיות אותנטיות, מורכבות ומציאותיות שעוצבו במסגרת מתודולוגיית למידה מבוססת בעיות.

ספרות המחקר הראתה שהיישום של גישות למידה מבוססת בעיות בתוך הקשרי למידה ממוצבת אותנטית העמיקה את תוצרי הלמידה של הסטודנטים. מאמר זה מדגים כיצד כלי עריכה חדשניים המקדמים מיומנויות של פתרון בעיות ורכישה של ידע תוכן ספציפי הוכנסו כחלק מתכנית אסטרטגית של למידה מקוונת באוניברסיטה.

באופן כללי, משוב הסטודנטים היה חיובי מאוד, כאשר סטודנטים רבים העירו על הריאליזם ואף על הנאה מההדמיות של הבעיות המקוונות. אולם, בשלב היישום התגלו אתגרים גדולים הדורשים מספר פעילויות תמיכה על-פני הארגון.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

הערכת התרומה של סביבת למידה קונסטרוקטיבית למסוגלות עצמית אקדמית בהשכלה הגבוהה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya