שימוש במתן משוב באמצעות בלוגים כדי להגביר את הלמידה ואת הרפלקציה העצמית של הסטודנטים

מאת: Georgeta Ion

Ion, Georgeta; Stingu, Mihaela. "Using Feedback through Blogs to Enhance Students' Self-Reflection and Learning", eLearning & Software for Education, 2014, Issue 3, p244-249.

חלק חיוני מתהליך הלמידה של הסטודנטים באוניברסיטה מגיע משיתופם במשוב המגיע על עבודה מוערכת ומביצוע רפלקציה לגביו. הסטודנטים מעוניינים במשוב בעל ערך וקיימות ראיות בספרות שהמשוב יכול לעורר למידה עמוקה יותר ורפלקציה.

החוקרים (Hounsell, McCune, Hounsell, and Litjens (2008 מציעים מודל המשלב הנחייה ומשוב כדי לקדם למידה מכל סוגי ההערכה; אף על פי שהראיות מצביעות על כך שרק חלק מהסטודנטים ישתמשו בה בדרך זו.

עם הנחות אלה כנקודת מוצא, המחקר מתכוון לנתח בלוגים כמרחבי למידה המסייעים לתהליך המשוב על ידי הצעת אמצעים של שימוש במשוב לגבי הערכה כמכשיר עבור רפלקציה גדולה יותר של הסטודנט.

המחקר נערך במהלך הסמסטר השני של שנת הלימודים 2012-2013 בקורס שכותרתו "פדגוגיה 1" והועבר לסטודנטים שהשתתפו בקורסים ראשוניים בהכשרת מורים בתחום של פסיכולוגיה בשנה הראשונה באוניברסיטת בוקרשט (University of Bucharest).

במהלך השיעורים המורים סיפקו משוב מתמשך לגבי עבודת הסטודנטים, הן משוב בכתב באמצעות בלוגים והן משוב בעל פה באמצעות פגישות שבועיות.

בסוף ההתנסות הועבר סקר עם שאלות משוקללות ו-63 סטודנטים ענו עליו.

לצורך הבנה מעמיקה יותר על דעות הסטודנטים לגבי השימוש במשוב, המחברים ביקשו מחלק מהסטודנטים להשתתף בקבוצת מיקוד.

התוצאות הראו ש- 74.6% מהסטודנטים מרוצים מאוד מההנחיה שקיבלו במהלך תהליך הלמידה ו-76.19% העריכו שהם למדו במהלך התהליך.

63.49% מהמשתתפים הסכימו שהמשוב שסופק על ידי המורים סייע להם לפתח יכולת עבודת צוות והפך אותם למודעים יותר ליעדי הלמידה ולתהליך שהתרחש.

היבט חשוב אחר קשור למשוב של העמיתים. 77.77% מהסטודנטים חשבו שמתן משוב לבני גילם וקבלת משוב מבני גילם מסייע להם לווסת את הלמידה שלהם ולשפר את הידע שלהם.

המחברים מסכמים שבאמצעות משוב טוב (מהיר, ממוקד בהתקדמות של הסטודנטים, קבוע ומגיע ממקורות שונים) הסטודנטים יכולים לשפר את האיכות של המשימות שלהם ובכך לתרום להתקדמות ולהבנה עמוקה יותר של הסטודנטים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya