שימוש בהערכה תקנית מבוססת על וידאו בתכנית חינוך אוניברסיטאית לבחינת הידע המתייחס להוראה אפקטיבית אצל פרחי הוראה

Wiens, Peter D.; Hessberg, Kevin; LoCasale-Crouch, Jennifer; DeCoster, Jamie.
"Using a Standardized Video-Based Assessment in a University Teacher Education Program to Examine Preservice Teachers Knowledge Related to Effective Teaching", Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies, v33, Jul 2013, p24-33.

תכניות הוראה לפרחי הוראה מדגישות את חשיבות האפקטיביות של איסטרטגיות הוראה, דרך קורסים בשיטות הוראה, התנסות מעשית ואימון בטכנולוגיות הוראה.

מחקרים אחרונים הדגישו והבליטו שצעד חשוב ביכולת להטמיע אסטרטגיות הוראה אפקטיביות היא היכולת לזהות את ההוראה האפקטיבית הזאת במורים אחרים. המידה שפרחי הוראה יכולים להפנים ולאמץ איסטרטגיות הוראה לשימושם הפרטי הינה בעלת השפעת מפתח להצלחתם העתידית בכיתה. בחינת היכולת לזהות איסטרטגיות הוראה אפקטיביות אצל פרחי הוראה מאפשרת לתכניות הכשרת מורים את ההתקדמות שלהם, תוך כדי הבאת אינדיקציות למידת האפקטיביות של התכנית החינוכית.

היום קיים חוסר במדדים סטנדרטיים הבוחנים את הלמידה של פרחי הוראה בתכניות הכשרת המורים דרך הקשרים וכלים משותפים שיכולים לחבר תכניות במסגרות שונות. תכנון והטמעת מדדים שמעריכים את התפתחות פרחי ההוראה דרך מסלול תכנית הכשרת המורים הינו היבט חשוב בהבנת והכוונת הלמידה המתרחשת כתוצאה מההשתתפות בתכנית.

מחקר זה מחפש להבין את האפקטיביות של הטמעת הערכה סטנדרטית המבוססת על וידאו בתכניות הכשרת מורים לצורך הערכת יכולת של פרחי הוראה לזהות התנסויות הוראה אפקטיביות.

במיוחד, החוקרים צפו בהערכת הוידאו באינטראקציות למידה (Video Assessment of Interactions of Learning (VAIL) שהוא מדד סטנדרטי ששימש באמינות גבוהה במחקר רחב היקף בו השתתפו בעבר, מורים בפועל. נעשו אנליזות תאורטיות ואנליזות רגרסיה, לבחינת כיוונים בין המשתתפים וגורמי ניבוי ברמה האישית וברמה הכללית.

תוצאות מחקר זה מצביעות על כך שהערכה סטנדרטית ששימשה קודם לכן במחקר מורים בפועל, ניתנת להטמעה בתכניות הכשרת מורים. האנליזה הראתה שונות ביכולות המעקב של פרחי הוראה אחרי איסטרטגיות הוראה אפקטיביות והתנהגויות שמוסברות חלקית על ידי פקטורים של התכניות להכשרת מורים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya