שילוב טאבלטים בלמידה מתוקשבת – תמונת מצב ספטמבר 2012

ההערכות כיום לשילוב טאבלטים בלמידה בישראל כוללת 3 כיווני פעולה נפרדים , היערכות של רשת אמי"ת שהיא המשמעותית ביותר , המשך מיזם שילוב הטאבלטים בבתי הספר בבת ים והתאמת מערכות הלמידה המתוקשבות של עת-הדעת לטאבלטים.

ברשת אמי"ת מפתחים עתה תכניות לימוד המשלבות מחשבי טאבלט יחד עם חברת אופטימום. חמישה בתי"ס יפעילו את התכניות בשנת הלימודים הבאה, לאחר שהתלמידים יצטיידו בטאבלטים. הטאבלטים יכילו מחברות, ספרי לימוד, מצגות, סרטונים ומאגרי מידע המתאימים למקצוע. הטאבלטים יסונכרנו עם מערכת השעות, כך שלכל תלמיד יהיה למעשה בטאבלט את כל המידע לו הוא זקוק ללמידה. צוותי בתיה"ס יעסקו בהוראה תוך פיתוח סגנונות חשיבה, עידוד היצירתיות ועבודה שיתופית, כחלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה ומתוך קישור לעולמם התרבותי של הלומדים. המורים קיבלו בקיץ טאבלטים ועברו השתלמות ראשונית במהלך החופשה

קישור 
מקור : קו לחינוך

בת ים
השנה ישתמשו 2,300 תלמידי כיתות ז'-ח' בבת ים בטאבלטים,שיכילו את ספרי הלימוד, תכניות לימודים וקשר מקוון עם ביה"ס. בעתיד אמורים כל תלמידי החטיבות והתיכונים בעיר להשתמש בטאבלטים .

עת הדעת
"חברת "עת הדעת" מתאימה את המערכת שלה לטאבלטים המיועדים לשוק החינוך, בעקבות השינויים הטכנולוגים וחדירת הטאבלטים. "אנחנו רואים בארה"ב ובמזרח יותר מוסדות חינוכיים שהולכים לכיוון של הטאבלטים. הרבה יצרני טאבלטים מציעים טאבלט חינוכי שהוא יחסית נוח להוראה", אומר אגרט. עם זאת, החברה לא זונחת לחלוטין את פיתוח התוכן ותמשיך לייצרו לבתי הספר הישראלים."
מקור

ניסוי  לשילוב טאבלטים בבית ספר יסודי בראש פינה
המשך הניסוי בביה"ס יסודי בראש פינה , כיתת טאבלטים בבית הספר וילקומיץ' ראש פינה

מורה בביה"ס בראש פינה על ההתמודדות עם הטאבלטים
בהוראה ובלמידה

מט"ח
ספרים דיגיטליים "בכותר" אתר ספרי הלימוד הדיגיטליים של מט"ח, יש כיום כ-450 ספרים דיגיטליים אינטראקטיביים במקצועות שונים, בפורמט המאפשר סימון טקסט, שילוב סרטון מאתר "יוטיוב", הערות מורה, אנימציות ועוד.
עד כה, ניתן היה לגשת לספרים רק דרך האתר שדרש מחשב המחובר לאינטרנט, כעת, משיקים במט"ח לראשונה אפליקציה חדשה לאייפד ולטאבלטים שתאפשר לקרוא ולהשתמש בספרים אלו גם דרך המכשירים הניידים. הספרים הדיגיטליים יהיו זמינים גם ללא חיבור לאינטרנט, בהורדת תוכנה למחשב או אפליקציה לטאבלט. ניתן יהיה להוריד ספרים למכשיר ולהמשיך לקרוא אותם גם ללא חיבור לאינטרנט.
מקור

ראה גם :

"Schooly" - מערכת למידה ממוחשבת המיועדת לסביבת טאבלטים וסמארטפונים


שילוב טאבלטים בהוראה ובלמידה : ספר חדש

לימוד באמצעות טאבלט-מסקנות ראשונות בישראל

מחשבי טאבלטים במערכות חינוך – תמונת מצב 2012

שלום לספרים || ילדי כיתה ז' בבת ים מסכמים שנה עם טאבלט
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya