קישור בין סגנונות למידה לבין למידה בפייסבוק באמצעות טלפון נייד

Yu-ching Chen. " Linking learning styles and learning on mobile Facebook", The International Review of Research in Open and Distributed Learning, Vol 16, No 2 (2015).

עם ההתפתחות המתמשכת של הטכנולוגיות הרלוונטיות, ה-Web 2.0 הופך לאתר חשוב של חדשנות בלמידה. בייחוד, לאתרי רשתות חברתיות כגון פייסבוק, שהפכו לפופולאריים, יש פוטנציאל לתפקד כמכשיר חינוכי המאפשר משוב עמיתים, אינטראקציה, ולמידה בהקשר חברתי.

הכנת סביבות מתאימות עבור לומדים בעלי צרכים שונים הוא חיוני ללמידה באופן כללי וללמידה מקוונת במיוחד. אולם, כדי ליצור סביבות למידה מעין אלה, המחנכים חייבים להבין את ההבדלים בסגנונות הלמידה של התלמידים.

אף על פי שחלק מהמחקר מתמקד בהשפעות של הבדלים אינדיבידואליים, כגון גיל ומגדר, על השימוש באתרי רשת חברתית, מחקר ניסויי הקשור לסגנונות הלמידה של התלמידים עדיין מוגבל.

מחקר זה השתמש במודל סגנון הלמידה של דיויד קולב (Kolb) כדי לחקור את ההבדלים בתוצאות הלמידה של התלמיד ואת שביעות רצונו תוך שימוש בפייסבוק בטלפון הנייד ללמידה, בהתאם לסגנון הלמידה.

התוצאות הראו שלמשתתפים בעלי סגנונות הלמידה "מטמיע" (Assimilating) ו"מתפרס" (Diverging) היו ביצועים טובים יותר מאשר בעלי סגנונות הלמידה "מסתגל" (Assimilating) ו"מתכנס" (Converging), וכן היו בעלי מסוגלות עצמית, יכולת דיגום וכוח הרגל ללמידה בפייסבוק באמצעות טלפון נייד גבוהים יותר.

המאמר גם מעלה הצעות לגבי שילוב הפייסבוק בטלפון הנייד בכיתה והמלצות לגבי מחקר עתידי.

קישור למאמר המלא באנגלית 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya