קורסי MOOC והתביעה לחינוך לכולם: התפכחות מאשליות על ידי נתונים אמפיריים

Matthias Rohs and Mario Ganz "MOOCs and the Claim of Education for All: A Disillusion by Empirical Data", International Review of Research in Open and Distributed Learning, Volume 16, Number 6, November – 2015.

קורסי ה-MOOC מעצבים את הדיון לגבי למידה במדיה הדיגיטלית בשנים האחרונות. אחת התביעות של קורסי ה-MOOC במסורת של משאבים לימודיים פתוחים (Open Educational Resources) היא להרחיב את הנגישות להשכלה, בעיקר בתחום של ההשכלה הגבוהה.

אך האם קורסי ה-MOOC עונים על תביעה זו? הנתונים האמפיריים במאמר זה מאשרים את החשד שלמרות כל ההטרוגניות של המשתתפים, בקורסי ה-MOOC משתמשים לרוב אנשים בעלי רמת השכלה גבוהה יותר.

נעשה שימוש בנתונים של משתתפים משני קורסי MOOC בגרמניה, כמו גם בנתונים אמפיריים מספקים גדולים ומאוניברסיטאות. אך בשל הצורות השונות של קורסי ה-MOOC אין אפשרות להוכחה מקיפה.

ביחס לתיאוריית פער הידע (Knowledge Gap Theory) והפער הדיגיטלי (Digital Divide), מוצעת מסגרת תיאורטית כדי להסביר גורמים אפשריים לשימוש שונה.

המטרה של מאמר זה היא להצביע על הסיכונים בגידול אי-השוויון כתוצאה של עוררות קורסי ה-MOOC ולעודד דיון לגבי תשובות אפשריות להפיכת קורסי ה-MOOC לכלי של חינוך לכולם.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

דפוסים חדשים בקורסי MOOC: לומדים, מערכי קורסים וכיוונים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya