צפייה, יצירה והישגיות: טכנולוגיות יצירתיות כצינור ללמידה בשנים הראשונות של בית הספר

מאת: S. McDonald

McDonald, S., & Howell, J. (2012). Watching, creating and achieving: Creative technologies as a conduit for learning in the early years. British Journal of Educational Technology, 43(4), 641-651.


מאמר זה מתאר את השימוש ברובוטיקה בכיתות בשנים הראשונות של בית הספר היסודי ככלי שמסייע לפיתוח מיומנויות טכנולוגיות בסביבה יצירתית העשירה בהזדמנויות לאוריינות וביכולת חישובית בחשבון.

פרויקט הפיילוט מתאר כיצד תהליך תלת-שלבי יכול להסתיים בפיתוח של:
(1) אוריינות ויכולת חישובית בחשבון,
(2) מתן גישה דיגיטלית ללומדים טעוני טיפוח בשנים הראשונות של בית הספר,
ו-(3) מונחים בסיסיים בהנדסה.

מחקר הפיילוט נערך בכיתה של 16 תלמידים בגילאי 5 שנים וחצי עד שבע שנים במהלך תקופה של 6 שבועות.

במהלך תקופה זו, התלמידים השתתפו ביצירת רובוטים ומכונות פשוטות באמצעות שימוש בחבילת רובוטיקה מסחרית.

הפיילוט תוכנן סביב שלושה שלבים מובחנים: דגם לחיקוי (modeling), חקירה והערכה.
שלבים אלה סיפקו מתן פיגום (scaffolding) עבור התלמידים לגבי שימוש בטכנולוגיה ועבור המורה בכיתה כדרך לפיתוח המיומנויות שלה.

השימוש בחבילת הרובוטיקה המסוימת הזו הוא ייחודי לאוסטרליה, ייחודי לשנים הראשונות בבית הספר היסודי (Early Years) וקשור לפיתוח של מוטוריקה עדינה הקשורה להתנסות מעשית עם ציוד הקשור ללמידה במאה ה-21.


החוקרים והמחברים של מאמר זה מגיעים מ- Australian Catholic University ומעורבים בפרויקטים המערבים טכנולוגיות דיגיטליות יצירתיות, ילדים בשנים הראשונות של החינוך הפורמלי, התהוות של אוריינות ויכולת חישובית בחשבון אצל לומדים שונים בשנים הראשונות של בית הספר ופיתוח של נושאים בתחום המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה .

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya