פתרון חדש ללמידה

ד"ר גילה קורץ היא ראש התמחות תקשוב ולמידה, המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א)

"להפוך את הכיתה", או בשמה הרשמי: מודל הכיתה ההפוכה היא אחת מהגישות הפדגוגיות המסקרנות הזוכה לעניין רב בקרב אנשי חינוך. בבסיס המודל, הלומדים צופים בסרטונים כהכנה לשיעור והמפגש בכיתה מתמקד בדיון, תרגול ושיח על בסיס הנלמד מהסרטונים.

במרכז ללימודים אקדמיים הוחלט לבחון את יישום הכיתה ההפוכה כחלק ממחקר רחב היקף שאף פורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי – The European Journal of Open, Distance and E-Learning . במחקר נבחנו עמדות סטודנטים כלפי שילוב גישת הכיתה ההפוכה בקורס לתואר ראשון - "עולם הפרסום והמדיה במאה ה 21" - בבי"ס סרנת לניהול.

ממצא מרכזי שעלה מתשובות הסטודנטים היה שהסטודנטים מעדיפים בבירור לצפות בסרטוני הקורס במהלך השיעורים עם המרצה ועם העמיתים ללמידה. מניתוח תשובותיהם עולה שהעדרו של מרצה המנווט את התהליך הלימודי, עונה על שאלות, מסייע בהבהרת נקודות לא ברורות הינה הסיבה המרכזית לאי העדפתם לצפייה בסרטונים מחוץ לכיתה.

לכתבה של ד"ר גילה קורץ בעיתון "כלכליסט"

למאמר המלא של ד"ר גילה קורץ וחב' באתר EURODL


    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    אהבתי מאוד רעיון מעולה ומרענן את הלמידה הרגילה

    פורסמה ב 06/01/2021 ע״י הודיה סרור

    אני מבינה את הסטודנטים, גם לי פחות נעים לראות את הסרטונים לבד. הסרטונים למעשה מחליפים את החומר הכתוב שצריך להכין וללמוד בבית ולמי שיותר קל עם חומר חזותי אז קשה עם הסרטונים. אני לא מרגישה שזה כזה חידוש זה עדיין השיטה הישנה במסווה של משהו חדש בגלל השימוש בטכנולוגיה. בסופו של דבר התלמיד יושב מול מורה פרונטלי ההבדל היחיד שהוא מוקלט ולא חי שזה פחות טוב כי כשלא מבינים יש תחושה שאין עם מי לדבר!!

    פורסמה ב 04/01/2021 ע״י שרה רוטנברג

    אני מסכימה עם תוצאות המחקר. אינטרקציה עם המרצה הינה חשובה. אם כי ישנם נושאים שכם ניתן להעביר אותם באמצעות סרטון מוקלט. יחד עם זאת, כיתה הפוכה דורש מהתלמיד הכנה מראש, זמן פנוי לפני השיעור מה שלא תמיד מתאפשר. יש להתחשב בכך.

    פורסמה ב 02/08/2020 ע״י ורוניקה וולפסון

    שלום, אני סטודנטית לחינוך במכללת לוינסקי.אשמח לדעת אם המאמר קיים גם בעברית.תודה מראש, נועה גרון.

    פורסמה ב 25/03/2015 ע״י נועה גרון
    מה דעתך?
yyya