פיתוח מרחבי למידה מתוקשבים בבתי ספר: חקר מקרה

כבר כתבנו בעבר על העבודה המתוקשבת הנפלאה של צוות המורים בביה"ס אמיר בפתח תקווה , אשר קידמו  בזמנו את הפורומים המקוונים בכל כיתה וכיתה בביה"ס. עתה , ראינו כי הם לא יושבים על זרי הדפנה , וממשיכים לפתח סביבות למידה מקוונות נוספות באמצעות מערכת ה-MOODLE  שבתי הספר בפ"ת עובדים איתה. תוך ניצול התכונות המועילות של ניהול תכנים דיגיטאליים במערכת  MOODLE  הם הקימו שורה של  מרחבי למידה מתוקשבים לשכבות גיל .
 במרחב כיתתי מתוקשב כזה ניתן למצוא חלוקה ברורה של תת-סיווגים עפ"י שכבות לימוד ( שכבה א' , שכבה ב' , שכבה ג' , שכבה ד' וכדומה ). משאבי תכנים דיגיטאליים ( קבצים, קישורים , סרטוני וידאו  וכדומה)  המוצגים בחלוקה ברורה לכל שכבה ושכבה  ( לדוגמא,  חלון למדינות הים התיכון – כיתה ו' ) , שילוב כלי  Web 2.0  במרחב הלמידה המתוקשב , לוח הודעות של המורה לתלמידים והנחיות לעיבוד המידע בבלוגים של התלמידים ( בגישה מידענית)  ומשימות לתלמידים.  אם צריך לחפש דגמים של בתי ספר מתוקשבים אמיתיים ( שהובילו שינוי מתמשך לאורך זמן ) לא צריך להפליג לחו"ל ולמדינות כגון פינלנד או שבדיה או סינגפור, ניתן להגיע לפ"ת ולראות את התקדמות התקשוב בחיי בתי הספר .
דוגמא לפורום כיתתי פעיל בביה"ס :   פורומים מקוונים : "הדגניות" מדברות
  
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya