פיתוח מערכת למידה מתוקשבת מותאמת (PLE ) המאפשרת יצירת מרחב למידה עצמי וגמיש

מאת: Damir Kalpi
מקור וקרדיט :
International Journal of Emerging Technologies in Learning ,  2008 vol. 3  
מול התנועה הגדלה באינטרנט של פלטפורמות תקשוב סטנדרטיות לניהול למידה מרחוק ולמידה מתוקשבת מבליחים מדי פעם אורות אחרים בערפל האינטרנט ומגלים לנו כי נעשים גם ניסיונות לפתח למידה מתוקשבת פחות תבניתית ויותר מותאמת לצרכי הלומד והסטודנט. המאמר הנוכחי מציג יוזמה לפיתוח מערכת למידה מתוקשבת מותאמת (PLE  ) המאפשרת בצורה דינאמית ליצור לעצמו מרחב למידה עצמי וגמיש לאיסוף מידע , תיעודו והחלפתו עם עמיתיו הסטודנטים.  החידוש בתפיסה הוא השימוש בשירות מידע באינטרנט מסוג Web services בהתאמה לצרכי הסטודנט.   מרחב הלמידה המתוקשב המותאם מבוסס על ארכיטקטורה טכנולוגית של Web 2.0 ויכולות צבירת מידע והתעדכנות באמצעות RSS  וכדומה.
 נקודת המוצא של מערכות למידה מתוקשבת מתואמות (PLE ) היא חיזוק יכולות השליטה של הלומד וטיפוח הקשר וחילופי המידע שלו עם עמיתים במקום התלות המוחלטת בהנחיות המרצה.  הלומד יכול גם ליצור במרחב הלמידה שלו תכנית למידה פרטנית משלו תוך בניית מפת מושגים גראפית קונספטואלית. תכונה חשובה במערכת הלמידה המתואמת היא יכולתו של הלומד ליצור קבוצות למידה קשורות משל עצמו ולהתחבר אליהן על מנת לטפח למידת עמיתים מתוקשבת (Krunoslav ?ubrini?, Damir Kalpi? ).
 
המאמר המקורי מצורף כקובץ PDF  מצד ימין .
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya